امیدواری کارگردان انگل به بخت بازیگر آسیایی-آمریکایی در اسکار

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۰۹:۲۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۱۰۸۳۶
امیدواری کارگردان انگل به بخت بازیگر آسیایی-آمریکایی در اسکار
جون‌هو بونگ با تاریخ‌سازی در مراسم اسکار غریبه نیست. اوایل سال ۲۰۲۰ او با «انگل» Parasite سقف شیشه‌ای مراسم آکادمی را شکست و برای اولین بار درتاریخ این جایزه با یک درام غیرانگلیسی زبان، اسکار بهترین فیلم را برنده شد.

به گزارش برنا، «انگل» اولین فیلم کره جنوبی هم بود که تندیس طلایی بهترین فیلم بین‌المللی را به خود اختصاص داد. حالا بونگ به اسکار پیش رو چشم دوخته و امیدوارست استیون یان، بازیگری که در فیلم «اوکجا» / Okja او هم بازی کرده بود، امسال بتواند برای ایفای نقش درخشانش در درام مهاجرتی «میناری» / Minari نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد اصلی را کسب کند و به اولین بازیگر آسیایی-آمریکایی بدل شود که به این مهم دست می‌یابد.

بونگ تازگی به «ورایتی» گفته است: «بدیهی است که برای استیون خیلی ارزشمند است که به اولین آسیایی-آمریکایی نامزد این جایزه بدل شود؛ اما در وهله اول، دوست دارم به او به عنوان یک بازیگر و فرد تبریک بگویم. چون این نامزدی فقط توانایی او در مقام بازیگر را ثابت می‌کند. استیون بازی فوق‌العاده‌ای را در «میناری» ارایه داده است؛ و فکر می‌کنم این وسط، آسیایی-آمریکایی بودن و این‌که می‌تواند اولین باشد، موضوع‌های فرعی به شمار می‌آیند».

«میناری» یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های مستقل ۲۰۲۰ است که لی آیزاک چونگ آن را نوشته و کارگردانی کرده است. اولین نمایش جهانی فیلم در جشنواره ساندنس بود که جوایز تماشاگران و هیأت داوران بخش آثار دراماتیک سینمای آمریکا را برای آن به ارمغان آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز