همزمان بایوم الله نهم دی؛

«زهوق» روایتی تازه از فتنه ۸۸

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۴:۴۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۱۱۲۲۳
مستند «زهوق» با نگاهی تازه به فتنه ۸۸، ضمن بررسی مبانی دین و قرآن و بصیرت بر داشتن نگاه قرآنی به همه امور اجتماعی و سیاسی تاکید می‌کند.

به گزارش برنا، در آستانه یازدهمین سالگرد یوم الله نهم دی، مستند تلویزیونی زهوق، تازه ترین تولید شبکه قرآن و معارف سیما، با موضوع  بصیرت قرآنی در هنگام فتنه و تمایز جبهه حق از باطل در ساعت ۱۴ روزهای 9 و 10 دیماه پخش می‌شود.

به بهانه پخش این مستند، به سراغ تهیه کننده و کارگردان این مستند رفتیم.

امیر مسعود نراقی پور با بیان اینکه نام این مستند از آیه 81 سوره مبارکه اسرا ، برگرفته شده، گفت: فتنه در برابر ایمان و اراده مومنان ماندگار نیست و باطل، رفتنی و محکوم به نابودی است.

وی به ریشه شناسی مقوله فتنه از نگاه قرآن مجید، ابعاد مختلف فتنه و آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن با حضور کارشناسان در مستند اشاره کرد و افزود: بررسی آیات  مرتبط با فتنه در قران کریم نشان می‌دهد که فتنه در قرآن معانی مختلفی دارد از جمله آزمایش و امتحان، عذاب الهی، مصیبت، کفر، و گمراهی.

تهیه کننده مستند تلویزیونی زهوق با بیان اینکه فتنه در عقاید و آراء مردم تشتت و گمراهی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: توجه به ریزش‌ها و رویشهای فتنه هم ضروری است زیرا بنا به فرموده امیرالمومنین (علیه السلام) منافقان را نابود می‌کند.

نراقی پور به داشتن بصیرت در مقابل فتنه و اهمیت آن در قران کریم اشاره کرد و گفت: تطبیق فتنه با شرایط سیاسی روز و مرور اتفاقات تلخ فتنه 88 و همزاد های کم اثر آن در سال های پس از آن، از منظر عبرت آموزی، بسیار لازم و ضروری است.

کارگردان مستند «زهوق» پایان بندی آن را امیدآفرین دانست و گفت: در این مستند در پی واکاوی نقش بی بدیل نعمت ولایت فقیه در هدایت جامعه به سر منزل مقصود بودیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز