یادی از ایرج بسطامی در «باکاروان شعر و موسیقی»

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۰۸:۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۱۴۶۷
یادی از ایرج بسطامی در «باکاروان شعر و موسیقی»
رادیو فرهنگ امروز سه شنبه ۹ دی ماه در برنامه«باکاروان شعر و موسیقی» یکی از اجراهای زنده یاد ایرج بسطامی از اشعار حافظ را تقدیم شنوندگان می کند.

به گزارش برنا، در برنامه« باکاروان شعر ‌موسیقی» علاقه مندان می توانند تصنیف«نفس باد صبا» از اشعار حافظ شیرازی زا با صدای« ایرج بسطامی» بشنوند.

یرج بسطامی، خواننده موسیقی سنتی معاصر بود که توانست با خواندن ترانه‌های عرفانی و آوازهای اصیل، جایگاه ویژه‌ای در حوزه موسیقی و آواز بدست آورد و اینگونه مکتب آوازی کرمان را به عنوان سبکی نو به جامعه هنری ایران هدیه دهد.

صدای بسطامی در مقایسه با همه خوانندگان موجود و حتی خوانندگان چند دهه گذشته از ویـژگی‌های ممتازی‌ برخوردار بود، نخست آنکه درکی درست و طبیعی از محتوای موسیقی دستگاهی ایران‌ داشت. دوم، حجم قابل قبول صدا هم در منطقه بم و هم در منطقه اوج داشت و در آخر جنس صدا، قدرت‌ تحریر و سازگاری خیلی سـریع بـا موسیقی که می‌بایست اجرا کند، داشت.

گفتنی است این برنامه برای سالروز درگذشت ایشان که در پنجم دی‌ ۱۳۸۲ خورشیدی و در پی زلزله بم زیر آوار ماند و به دیار باقی شتافت به این هنرمند اختصاص یافته است .

پخش چند اجرا ازین اثر با آهنگسازی و تنظیم های مختلف اساتید

آهنگساز ی چون امیرهمایون خرم و با صدای نادرگلچین ،آهنگسازی مهرداد دلنوازی و خوانندگی بهرام گودرزی، آهنگساز ی پرویز مشکاتیان و اجرای ایرج بسطامی وجود دارد که در این برنامه اجرای ایرج بسطامی و بخش هایی از دیگر اجراها را می شنوید.

برنامه « با کاروان شعر و موسیقی » ساعت ۱۲:۲۰ به تهیه کنندگی « یلدا احتشامی» و اجرای « مریم واعظ پور» روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز