«شیرجه بزرگ» کریم لک‌زاده به جشنواره فجر

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۰:۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۲۲۲۲
«شیرجه بزرگ» کریم لک‌زاده به جشنواره فجر
فیلم سینمایی «شیرجه بزرگ» به‌کارگردانی کریم لک‌زاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی فرم شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را پر کرد.

به گزارش برنا، کریم لک‌زاده فیلمساز جوانی است که با ساخت فیلم‌های کوتاهی چون «صبح کنار جاده»، «غم‌‌ها و غریزه‌ها»، «جنایت و مکافات»، «فرشته زرد» و «دختری در میان اتاق» بارها و بارها در جشنواره‌های  داخلی و خارجی خوش درخشید و برای فیلم «دختری در میان اتاق» جایزه بهترین فیلم کوتاه هفدهمین جشنواره فیلم بیروت و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را از آن خود کند.

او پیش از ساخت فیلم کوتاه «دختری در میان اتاق»، به سراغ ساخت نخستین فیلم بلند خود رفت، «قیچی» در سال 1394 به نویسندگی و کارگردانی لک‌زاده ساخته شد و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بخش هنروتجربه به نمایش درآمد و سپس راهی اکران در این گروه سینمایی شد. 

در همان سال او دومین فیلم بلندش یعنی «کله سرخ» را نیز ساخت و در جشنواره فیلم منهایم آلمان و برلیناله به نمایش درآمد و در گروه هنروتجربه فرصت اکران یافت.

شاید سال 1394 را برای لک‌زاده باید سال پرکاری او نامید، چرا که در همین سال فیلم کوتاه «قمارباز» را نیز کارگردانی کرد و جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین فیلمنامه را در بخش فیلم کوتاه هفدهمین جشن خانه سینما از آن خود کرد. 

لک‌زاده سال 1396 در مقام نویسنده ظاهر شد و فیلمنامه سریال «نوار زرد» را برای پوریا آذربایجانی نوشت. یک سال بعد نیز  «ماچ سینمایی» را ساخت، فیلمی کوتاه درباره عشق و مرگ و تصویرهیی که از آن روایت می‌شود.   

اما او سال 1397 اقدام به ساخت یک مجموعه اینترنتی با نام «هزار و ده شب» کرد که در ایام نوروز روی یکی از پلتفرم‌ها قرار گرفت و نخستین تجربه سریال سازی در فضای اینترنتی رقم خورد. پس از آن لک‌زاده بار دیگر در مقام نویسنده اقدام به نگارش فیلمنامه سریال «شاهرگ» کرد که از شبکه دو سیما پخش شد. 

در ادامه لک‌زاده بار دیگر در مقام نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «شیرجه بزرگ» را با پروانه سینمایی ساخت که این فیلم برای ارائه به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده شده است. 

«شیرجه بزرگ» در لاهیجان، روستای خرما، روستاهای مرز ارمنستان، ارمنستان و دیلمان فیلمبرداری شده است و در خلاصه داستان آن  آمده است: مَرد و مریم برای یافتن گمشده‌شان همراه با سه جامانده از یک گروه سیرک، وارد سفری پر ماجرا در جاده‌ها می‌شوند...

پگاه آهنگرانی، پدرام شریفی، سونیا سنجری، ساسان کاوه، حامد نجابت، علی سعدی، محمد رضاپور مقدم، زهرا ابراهیمی، اصلان شاه ابراهیمی و میثم دامن زه بازیگران «شیرجه بزرگ» هستند.

سایر عوامل «شیرجه بزرگ» عبارتند از: تهیه کننده: محمدرضا شفیعی، نویسنده و کارگردان: کریم لک زاده، دستیار اول کارگردان:مقداد محمدی نژاد، مدیر فیلمبرداری: پویان رنجبر، مدیر صدابرداری: هادی معنوی پور، مدیر تدارکات: امین زاهدمنش، طراح صحنه و لباس وطراح گریم: کریم لک زاده، تدوین: پویان شعله ور، عکاس: محمد حسن زاده، مشاوره رسانه‌ای: زهرا دمزآبادی، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

 

نظر شما