دکتر علی احمدی :

عالم هنروام‌دار «مکتب شهید سلیمانی» است

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۱۰:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۷۵۷
عالم هنروام‌دار «مکتب شهید سلیمانی» است
دکتر علی احمدی از داوران نخستین یادواره مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: در این رویداد درباره شخص سردار سلیمانی کار نمی‌کنیم بلکه درباره یک اندیشه و تفکر کار می‌کنیم. نام این تفکر و اندیشه، مکتب شهید سلیمانی است و این مکتب می‌تواند گسترش پیدا کند و در ذهن تک‌تک افراد جامعه جایگاه خودش را بیابد.

به گزارش برنا، دکتر احمدی، داور کمیسیون خبر یادواره رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی در گفت‌وگو  با برنا درباره ضرورت و تاثیرگذاری انعکاس و جلوه شهید قاسم سلیمانی در عالم هنر بیان کرد: باید بتوانیم با استفاده از ظرافت‌ها و ظرفیت‌های هنر، این مکتب را گسترش بدهیم. اگر در تشییع شهید سلیمانی خیلی از افراد با گرایش‌های فکری گوناگون حضور پیدا کردند، به دلیل این است که مردم این روحیه را می‌پسندند. روحیه دفاع، سادگی، خلوص نیت، انقلابی بودن کامل و فرمان‌برداری محض از ولایت فقیه، چیزهایی است که اگر با ابزار هنر و بر بستر محتوای نابی مثل شخصیت سردار سلیمانی ارائه شوند، حتما کسانی که ممکن است فکر کنیم نظرات ما را نمی‌پذیرد، آن‌ها را خواهند پذیرفت.

احمدی عنوان کرد: بسیاری از آثار خوبی که ما در این رویداد دیدیم که بر تشییع پیکر سردار سلیمانی متمرکز شده بودند و از این طریق، نمود مکتب سلیمانی را در جامعه نشان می‌دادند. این آثار به نظرم دارای تأثیر بیشتری نسبت به آن دسته از کارها بودند که مناسکی و مناسبتی به قضیه نگاه می‌کردند. بحث مدافعان حرم و دفاع از ارزش‌های دینی و کیان ملت ایران هم به خوبی در بعضی از آثار مطرح شده بود.

وی افزود: آثاری که بیشتر با این نگاه و رویکرد که چطور می‌شود تفکر و اندیشه شهید سلیمانی را در جامعه گسترش داد، ساخته شده بودند، آثار ارزشمندتری بودند و تقریباً بیشتر کارها را می‌شد در همین دایره قرار داد و آثار مناسبتی، بیشتر از چند مورد نبودند.

احمدی با برشمردن دلایل برتری کیفی در آثاری که مکتب شهید سلیمانی را ترویج می‌دهند، نسبت به آثاری که موضوع را مناسبتی دیده‌اند، گفت: دوستانی که در سازمان صدا و سیما فعالیت می‌کنند، می‌دانند که ما در مورد شخص سردار سلیمانی کار نمی‌کنیم و درباره یک اندیشه و تفکر کار می‌کنیم. نام این تفکر و اندیشه، مکتب شهید قاسم سلیمانی است چون او نمونه و پرچمدار آن بود و این مکتب می‌تواند گسترش پیدا کند و در ذهن تک‌تک افراد جامعه جایگاه خودش را بیابد. از این جهت، آثاری که مکتب شهید سلیمانی را دستمایه قرار داده‌اند، کیفیت و کارکرد خیلی بهتری نسبت به سایر آثار خواهند داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز