ساترا برگزار کرد؛

نشست توجیهی متقاضیان دریافت مجوز

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۷:۳۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۴۰۹۴
نشست توجیهی متقاضیان دریافت مجوز
امامیان رییس ساترا در «نشست توجیهی متقاضیان دریافت مجوز کارگزاری خدمات صوت و تصویر فراگیر» به تبیین ضرورت و اهمیت فعالیت کارگزاران در حوزه صوت و تصویر فراگیر کشور پرداخت.

به گزارش برنا، امامیان رییس ساترا در «نشست توجیهی متقاضیان دریافت مجوز کارگزاری خدمات صوت و تصویر فراگیر» درباره نهاد تنظیم‌گر ساترا و نمونه‌های تنظیم‌گری در آفکام (ofcom) به عنوان نهاد تنظیم‌گر در اروپا و همچنین تبیین ضرورت و اهمیت فعالیت کارگزاران در حوزه صوت و تصویر فراگیر کشور توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر) نیز توضیحاتی درباره نحوه فعالیت کارگزاری و سازوکار فعالیت دبیرخانه کارگزاری و نحوه تعامل آن با کارگزاری بیان کرد.

وحید فرهمند در این باره گفت: رسیدن به تنظیم‌گری مناسب نیازمند چند مولفه است. ساترا در این مسیر راهی ندارد جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف به خصوص در بحث تولید محتوای بومی.

وی افزود: بهبود وضعیت محتوا باید همزمان با بقیه مولفه‌های تنظیم‌گری اتفاق بیفتد تا یک زنجیره ارزش شکل بگیرد. ارتقای وضعیت محتوا بدون اینکه اقتصاد آن شکل بگیرد یعنی تنظیم‌گری شکست خورده یا بالعکس.

فرهمند با بیان اینکه ساترا کارگزاری هایی را در حوزه تولید محتوا فعال می‌کند تا آثار تولید شده استانداردهای محتوایی لازم را داشته باشند، اظهار کرد: ساترا برای حمایت از تولید محتوای فاخر داخلی و جذب سرمایه‌گذاران به سمت این تولیدات و تضمین سودآوری، نظام توزیع مسئولیتی را شکل داده و از تیم‌های رسانه‌ای مختلف دعوت به تاسیس کارگزاری‌های تولید محتوای حرفه‌ای کرده است.

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا تاکید کرد: کارگزاری‌هایی که در این خصوص شکل گرفته‌اند یکسری مسئولیت در قبال ساترا دارند که مولفه‌های مدنظر ساترا را در تولیدات محتوایی پیاده‌سازی کنند و یکسری مسئولیت در قبال سرمایه‌گذاران برای تضمین سوددهی این روند دارند.

در ادامه علی‌پور مسئول دبیرخانه کارگزاری نیز درباره نحوه فعالیت دبیرخانه و تعامل آن با کارگزاران توضیحاتی را مطرح کرد.

 

نظر شما