رئیس رسانه ملی با تشریح ابعاد شخصیتی سردار دل‌ها:

حاج قاسم چگونه قهرمانی ملی و جهانی شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۴۷۱۴
حاج قاسم چگونه قهرمانی ملی و جهانی شد
رئیس رسانه ملی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را انسانی چندبعدی و بی‌نظیر خواند که هوشمندی او برآمده از ایمان، بصیرت و قوای فکری بالای او بود، و هر صحنه‌ای را با کمترین هزینه انسانی و اقتصادی و بیشترین بهره مدیریت می‌کرد که این ویژگی از او قهرمانی ملی و جهانی ساخت.

به گزارش برنا، دکتر علی عسکری در همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی با تبریک و تسلیت سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران و همچنین تسلیت ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله مصباح یزدی، با تأکید بر ضرورت تحقیق درباره وجوه و ابعاد مختلف شخصیت سردار دل‌ها گفت: کسی که اهل تقوا باشد، خدا برای او درها را می‌گشاید، شهید سلیمانی هم متقی بود؛ هم مؤمن بود و هم برحسب ایمان خود عمل می‌کرد. خداوند راه را بر او گشود و به او رزقی بی‌پایان داد و دیدید که چگونه انسانی که خود تلاش می‌کرد ناشناخته باشد، به ایران و جهان شناسانده شد.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی مظهر ایمان، تقوا و توکل بود، گفت: حاج قاسم چه زمانی که به‌عنوان فرماندهی شجاع در دفاع مقدس خدمت می‌کرد، در خدمت امام (ره) و مکتب ایشان بود و چه در دوران فرماندهی نیروی قدس هم که اقدامات راهبردی و بزرگی برای مقاومت اسلامی انجام داد، از خدمت به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) کم نگذاشت و با تبعیت کامل منویات ایشان را اجرا می‌کرد.

دکتر علی عسکری با بیان اینکه سپهبد سلیمانی آنچه را سیاست‌های راهبردی انقلاب بود، در منطقه محقق کرد، گفت: این کار بزرگی بود، زیرا محقق کردن یک ایده بزرگ در محیطی پرچالش و سخت، کاری مجاهدانه است و از هر کسی برنمی آید.

وی تأکید کرد: شهید سلیمانی به همه ملت‌های منطقه، از عراق و سوریه گرفته تا لبنان، یمن و افغانستان و دیگر ملت‌های امت اسلامی خدمت و از ایشان حمایت کرد.

رئیس رسانه ملی بابیان اینکه شهید سلیمانی زیر سایه تعالیم اباعبدالله الحسین جهاد می‌کرد، گفت: درنهایت او با خلوصی که داشت سید شهدای مدافع حرم و سید شهدای مقاومت اسلامی‌شد.

رئیس رسانه ملی با بیان خاطره خود از روز شهادت سپهبد سلیمانی گفت: ساعاتی قبل از سحر به منزل ما زنگ زدند و گفتند حاج قاسم در فرودگاه بغداد شهید شد. به‌سرعت آماده شدم و به سازمان آمدم. با معاونان مؤثر سازمان پیش از اذان صبح جلسه گذاشتیم و تصمیم گرفتیم زینب‌وار مرثیه شهادت او را سر بدهیم و تا امروز در کنار خانواده ایشان و مردم ایران این کار را با تمام وجود انجام داده ایم.

دکتر علی عسکری با تأکید بر اینکه بر مبنای شناخت خود از شهید سلیمانی، این شهید را شخصیتی چند ساحتی می‌داند، گفت: شخصیت سردار دارای پنج ساحت مهم بود. اول اینکه این شخصیت مؤمن، ولایی و انقلابی بود. او از ایمان خالص، تقوا، توکل و عرفان الهی بهره‌مند بود.

وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد با قدرتی مانند آمریکا و صهیونیسم و نظام سلطه مبارزه کند، باید به سان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) انسانی کامل باشد. کسی که شناخت عمیق الهی نداشته باشد، قادر به ادامه مبارزه تا انتها نیست. او دارای سجایای اخلاقی کامله‌ای بود.

دکتر علی عسکری با نقل‌قول برخی از جملات شهید سلیمانی درباره ولایت‌فقیه و آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) گفت: او معتقد به ولایت‌فقیه و تبعیت کامل از رهبر معظم انقلاب بود. او به‌شدت انقلابی بود و با جاذبه معنوی و انقلابی که داشت، توانست نیروهای مؤمن و انقلابی را جذب و تربیت و سازمان‌دهی کند. شهید سلیمانی توانست در این منطقه پیچیده از امت‌های مختلف جوانان را جذب کند، پرورش دهد و جبهه مقاومت اسلامی را در برابر مستکبران شکل دهد.

رئیس رسانه ملی ساحت دوم شخصیت شهید سلیمانی را نظامی، جهادی و امنیتی دانست و گفت: باید روی این مؤلفه‌ها کار کنیم، زیرا بسیاری از اقدامات ایشان پنهان و محرمانه بود. اکنون در شهادت اوست که از شخصیتش پرده‌برداری شده است. وی افزود: او فرماندهی متفکر و نظریه‌پردازی شاخص در حوزه دفاع مقدس و مسائل منطقه بود و فرآیند مقاومت در منطقه و عملیات در برابر اشغالگران آمریکا و صهیونیسم را با توجه به منافع نظام و جهان اسلام طراحی می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی تربیت‌کننده و انگیزاننده نیروهای مقاومت بود، گفت: این شهید عزیز سامان‌دهنده نیروهای مقاومت در عراق و شام در برابر آمریکا و صهیونیسم بود. او بزرگ‌ترین توطئه قرن حاضر یعنی فتح عراق و شام به دست داعش را دفع و این گروه تروریستی را ریشه‌کن کرد.

دکتر علی عسکری ساحت سوم شهید سلیمانی را در آن دانست که انسانی سیاسی، انقلابی و با بصیرت بود و افزود: این شهید هم سیاست و هم دیپلماسی انقلابی را می‌شناخت. دارای درک بالا و هوش سیاسی از تحولات کشور بود و شاقول حرکت او امام (ره) و رهبری (مدظله‌العالی) بود.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه شهید سلیمانی توانمندی درک فتنه‌های مختلف آمریکا و صهیونیسم در منطقه را داشت، تصریح کرد: این شهید بزرگوار توان مبارزه سیاسی با آمریکا و صهیونیسم را داشت و ضمن نظامی‌گری و مبارزه، شیوه مبارزه سیاسی را می‌دانست و در لحظه حادثه می‌دانست که چگونه با مذاکره، منافع حداکثری را به نفع جهاد کسب کند. وی افزود: حاج قاسم طراحی دشمن برای نفوذ در شخصیت‌ها، هنرمندان و افکار عمومی در کشورهای منطقه اسلامی را به‌خوبی درک و تلاش می‌کرد آن را خنثی کند و در این زمینه مهم بسیار موفق بود.

دکتر علی عسکری با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از جنگ تلاش داشتند آنچه را در خلال تجاوز نظامی خود نتوانسته بودند در منطقه کسب کنند، در خلال مذاکره و فرآیند سیاسی به دست بیاورند، گفت: شهید سلیمانی این هوشمندی سیاسی و دیپلماتیک را داشت که به‌عنوان مشاور صدیق نگذارد آمریکا در عراق، سوریه و لبنان تحت لوای کارهای سیاسی اهداف و توطئه خود را محقق کنند و این هم ناشی از هوشمندی و سیاست‌ورزی آن شهید بزرگوار بود.

وی ساحت چهارم شهید سلیمانی را هم که هنوز پوشیده است، بعد جهاد اقتصادی او دانست و گفت: وقتی ملتی در حال جنگ با آمریکا و صهیونیسم است، آن‌ها به‌قصد جنگ اقتصادی برمی‌آیند تا فرآیند تولید را تخریب و فقر و گرسنگی را تشدید کنند و ملت‌ها را علیه حکومت ها بشورانند اما در این زمینه مهم شهید سلیمانی هوشمندانه و دقیق عمل کرد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه بصیرت اقتصادی و مقاومت نیاز است تا بتوان فتنه اقتصادی را شناخت و با آن مقابله کرد، گفت: در اینجا هم او بصیرت فوق‌العاده‌‌ای داشت و برای اینکه دشمن نتواند کار کند، مجاهدت زیادی کرد؛ به‌طوری‌که مقاومت اقتصادی را لازمه مقاومت ملی می‌دانست و آن را عملیاتی کرد.

وی تصریح کرد: در هنگام عملیات گوناگون، دشمن برای نارضایتی اقتصادی برنامه‌هایی داشت و او مراقب بود زندگی و معیشت ملت‌های تحت ستم در این عملیات هدف گرفته نشود؛ برای همین مراودات اقتصادی بین کشورهای اسلامی را مدبرانه پیگیری می‌کرد و طراحی هوشمندانه‌ای برای آن داشت.

دکتر علی عسکری ساحت پنجم شخصیت شهید سلیمانی را فرهنگی، هویتی و رسانه‌ای خواند و گفت: او ذاتاً انسانی فرهنگی بود، هنر را می‌شناخت. حماسه را می‌شناخت و رابطه هنر و حماسه و رسانه را می‌شناخت. وی افزود: کار فرهنگی او با جوانان، اثر عمیق و ماندگاری بر آن‌ها داشت و نیروهای فداکار و جهادی را برای ملت ایران و منطقه تربیت کرد در سفرهایم برخی از آنان را دیدم و تحسین کردم که چه انسان‌هایی را تربیت کرده است.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: هویت بخشی به جبهه مقاومت و گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی برای این جبهه، دستاورد بزرگی از ایشان است. این بزرگوار توانست برای جبهه مقاومت نظریه‌پردازی کند.

دکتر علی عسکری با بیان اینکه این پنج حوزه شخصیتی ممکن است متعارض به نظر برسد، به‌طوری‌که در یک مسئله ممکن است وجهه نظامی‌با سیاسی و... نظر متغایری داشته باشد، گفت: اما وجود هوشمند او که برآمده از ایمان، بصیرت و قوه فکری بالایی بود، ربط دهنده این ساحت‌ها و حل‌کننده تناقضات بود.

وی افزود: هوشمندی سردار سلیمانی این پنج ساحت را در هم می‌آمیخت و موجب می‌شد راه‌حل‌های برتر را در دل میدان پیدا کند و این‌گونه بود که او می‌توانست صحنه را با کمترین هزینه انسانی و اقتصادی مدیریت کند و بیشترین بهره را ببرد.

دکتر علی عسکری با بیان اینکه امیدواریم برکات بیشتری از آثار ایشان را در جبهه مقاومت در برابر استکبار و نظام سلطه و آمریکا شاهد باشیم، گفت: امیدواریم روزی را ببینیم که آمریکایی‌های کثیف و جنایتکار از منطقه پاک‌سازی شده‌ باشد چیزی که به زودی اتفاق خواهد افتاد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز