«راندچهارم» جشنواره فجر با علیرضا امینی است/ همراه با عکس

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۱:۰۱:۴۸
کد خبر: ۱۱۱۴۷۸۱
«راندچهارم» جشنواره فجر با علیرضا امینی است/ همراه با عکس
«علیرضا امینی» فیلم بلند سینمایی «راندچهارم» را به تهیه‌کنندگی «مرتضی شایسته» به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ارائه خواهد داد.

به گزارش برنا، «علیرضا امینی» که دانش آموخته سینماست، در دهه 1370 با ساخت فیلم کوتاه فعالیت خود را آغاز کرد و با دستیاری وارد فضای سینما شد. امینی دهه 80 را با نگارش فیلمنامه و تدوین آغاز کرد و سپس در نخستین گام «نامه‌های باد» را نوشت و کارگردانی کرد که حاصل آن دریافت سیمرغ بلورین بهترین اثر هنروتجربه از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شد؛ در ادامه فیلم‌های «کنار رودخانه»، «دانه‌های ریز برف»، «زمان می‌ایستد»، «فقط چشم‌هاتو ببند»، «استشهادی برای خدا»، «هفت دقیقه تا پاییز»، «بلوک 9 خروجی 2»، «انتهای خیابان هشتم»، «من دیوانه نیستم»، «نگران نباش سارا»، «دلتا ایکس» و... را در کارنامه کاری خود ثبت کرد. او برای فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را از بیست وهشتمین جشنواره فیلم فجر کسب کرد. موفقیت‌های امینی صرفا به جشنواره فیلم فجر خلاصه نشد و در سطح بین‌المللی نیز خوش درخشید. او برای فیلم«دانه‌های ریز برف» جایزه بهترین فیلم را از هشتمین جشنواره فیلم پوسان در سال 2003 دریافت کرد. در ادامه جایزه بهترین دستاورد هنری را برای این فیلم از چهل و چهارمین جشنواره فیلم تسالونیکی دریافت کرد و از پنجاه و ششمین جشنواره فیلم لوکارنو مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت. امینی همچنین جایزه محیط زیست هیئت داوران جشنواره فیلم لوکارنو را نیز از آن خود کرد. 

او سال 1386 با ساخت فیلم تلویزیونی «تلخون» به تلویزیون آمد و پس از آن «ریسمان سبز» را در این رسانه تولید کرد. امینی همچنین در دهه 90 به ساخت مجموعه‌های تلویزیونی و شبکه خانگی روی آورد و حاصل آن مجموعه‌هایی چون «سقوط آزاد»،«راه رفتن روی خطوط»،«میلیاردر»،«تعطیلات رویایی» و «13 شمالی» شد. 

هرچند برخی از آثار او به دلیل حجم بالای تلخی که داشتند چند باری به مشکل در اکران برخوردند، اما امینی از این راه بازنماند و همچنان دغدغه‌های اجتماعی‌اش را به زبان تصویر در سینما بیان کرد.

امینی در یکی از تازه‌ترین گام‌هایش به سراغ فیلم سینمایی «راند چهارم» رفته است و قرار است در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از آن رونمایی شود. او بار دیگر به سراغ موضوعی ملتهب از دل اجتماع رفته است و آن را به تصویر می‌کشد. 

در «راند چهارم» که امینی داستان آن را نوشته و مرتضی شایسته تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد، پژمان بازغی، الهه حصاری، آناهیتا درگاهی، علی اوجی و جمشید هاشم‌پور به ایفای نقش می‌پردازند. 

موسیقی این فیلم را سیاوش امامی کار کرده است و مرتضی غفوری نیز فیلمبرداری آن را برعهده دارد.

در خلاصه داستان «راند چهارم» آمده است: فیلم داستان زندگی گارکر ساده‌ای‌ست که به همراه همسر و پسر کوچکش زندگی شادی دارند اما در شب تولد پسر، در یکی از خیابان‌های تهران طی یک درگیری خیابانی ناپدید می‌شود و همسر و پسرش به‌دنبال او می‌گردند و...

 

d732b1bd-9be9-4216-81d6-a3d44a0ef46c

99fbf250-ef4b-4a54-80c3-75269e9946ee

 

79b31093-98d7-48fa-841e-0cfba6172b94

 

3a4d33a1-737d-4a4e-b926-7d1fc07900cc

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز