حسین تبریزی در گفت و گو با برنا؛

تلویزیون برای حفظ مخاطب حساسیت های موجود را کاهش دهد/تنوع در برنامه سازی به جذب بیشتر مخاطب کمک می کند

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۰۵:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۲۸۱
تلویزیون برای حفظ مخاطب حساسیت های موجود را کاهش دهد/تنوع در برنامه سازی به جذب بیشتر مخاطب کمک می کند
حسین تبریزی کارگردان آثاری چون «کیفر»، «تا رهایی»، «دربست تا بهشت»، «سجده عشق» و «سوار در غبار» است که در خصوص وضعیت و تفاوت های شبکه نمایش خانگی و تلویزیون با خبرگزاری برنا به گفت و گو پرداخت.

حسین تبریزی کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص اینکه تلویزیون چگونه می تواند مخاطبین خودش را حفظ کند و به پای شبکه نمایش خانگی برسد به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: طبعا شبکه نمایش خانگی به انتخاب مخاطب است که دیده می شود ولی تلویزیون بستری است که انتخاب شده مخاطب نیست در واقع این رسانه نسبت به شبکه نمایش خانگی محدود تر است و در عین حال مخاطبش انتخاب شده است.

او ادامه داد: برای این که تلویزیون مخاطبانش را ثابت نگه دارد باید مقداری از حساسیت های موجود را کاهش دهد و به سراغ موضوعاتی رود که مورد پسند مردم واقع شود و با نگاه سرگرمی سازی سعی کنند مخاطب را پابند کنند اما به هر حال وظیفه تلویزیون فقط سرگرمی نیست و برنامه های گوناگون مانند آموزش، آشپزی، ورزش و... جز دیگری از آثار تلویزیونی محسوب می شوند که باید برای جذب بیشتر مخاطب تلاش کنند در واقع تنوع در برنامه سازی در جذب مخاطب بسیار تاثیر دارد.

این کارگردان افزود: باید در برنامه سازی به ذائقه، سن و علاقه مردم توجه کافی شود البته مدتی این عوامل به شدت لحاظ می شد و در حال حاضر برخی همچنان طبق این الگو پیش می روند اما تا حدودی کمرنگ تر به این قضیه توجه می کنند.

تبریزی تصریح کرد: فکر می کنم اگر ممیزی ها کمتر شود و ما بتوانیم فیلم سازان را در معرفی بازیگران و برنامه ها کمک و حمایت کنیم حتما مخاطبان بیشتری را برای تلویزیون جذب می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز