خالق «سوپرمن» از بدبینی ابرقهرمان‌ها غمگین است

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۹:۵۶:۱۲
کد خبر: ۱۱۱۵۵۶۹
خالق «سوپرمن»  از بدبینی ابرقهرمان‌ها غمگین است
ریچارد دانر خالق «سوپرمن» با اشاره به مقبولیت ابرقهرمانان در دنیای امروز از ورود رئالیسم به این ژانر از فیلسمازی گله کرد.

 به گزارش برنا، همه فیلم‌های ابرقهرمانی امروزی به‌شدت مدیون «سوپرمن» ریچارد دانر هستند؛ و البته که اغلب این فیلم‌ها که در سالیان اخیر ساخته شده‌اند، فضایی تیره‌وتار دارند و از خوش‌بینی محصول سال ۱۹۷۸ دانر فاصله گرفته‌اند.

ریچارد دانر در گفت‌وگوی تازه‌ای با «تلگراف» از این موضوع ابراز شگفتی کرده است که چه‌قدر فیلم‌های ابرقهرمانی محبوب‌تر از دهه ۱۹۷۰ شده‌اند؛ اما مسأله ناامیدکننده برای دانر این است که «خیلی‌ها هستند که ابرقهرمان‌ها را خیلی بدبین نشان می‌دهند. این غم‌انگیز است؛ چون وقتی این فیلم‌ها تیره‌وتار و سیاه و عصبانی‌اند، برای من سرگرم‌کننده نیستند. فکر می‌کنم دُز واقع‌گرایی (رئالیسم) این فیلم‌ها زیادی شده است. ما تازه چهار سال سیاهی و بدبینی را پشت سر گذاشتیم؛ و فکر می‌کنم آرزوهای ما خلاف این نگاه تلخ است».

البته حرف‌های جالب دانر درباره فیلم‌های ابرقهرمانی در همین خلاصه نمی‌شود و او در پاسخ به اظهار نظر سال گذشته مارتین اسکورسیزی مبنی بر این‌که فیلم‌های ابرقهرمانی مثل پارک‌های تفریحی موضوعی هستند، می‌گوید: «خب، من دوست دارم بتوانم یکی از این پارک‌های تفریحی را تجربه کنم!» او در ادامه هم گفته است: « مشکلی که در صنعت سینما شاهدش هستیم این است که فناوری‌ها – که هر روز دسترسی به آن‌ها راحت‌تر می‌شود – کاملاً مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند؛ اما هرازگاه هم می‌بینیم که یک داستان واقعاً شگفت‌انگیز در یکی از این فیلم‌ها روایت می‌شود».

 

نظر شما