حمایت مجلس شورای اسلامی از ساخت دو سریال

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۸:۲۶:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۶۱۳۵
حمایت مجلس شورای اسلامی از ساخت دو سریال
دکتر قاضی زاده‌ هاشمی در دیدار با سهرابی مدیرکل صداوسیمای فارس از حمایت مجلس در ساخت سریال های « احمد بن موسی علیه السلام » و «شهید دوران» خبر داد.

به گزارش برنا، سهرابی مدیرکل صداوسیمای فارس در این دیدار با بیان اینکه استان فارس از ظرفیت بسیار بالایی برای ساخت سریال و فیلم سینمایی با سوژه‌های ملی و حتی بین المللی برخوردار است گفت: برنامه ریزی برای تولید سریال «حضرت احمدبن موسی علیه السلام» با مشارکت دستگاه‌ های فرهنگی و همکاری تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) از 4 سال پیش آغاز شد اما به علت مشکلات مالی پیشرفت قابل قبولی نداشته است، این مرکز همچنان پیگیر فراهم شدن شرایط برای ساخت این سریال با هدف معرفی حضرت شاهچراغ به عنوان یکی از شخصیت های مهم و تاثیر گزار جهان اسلام است.

سهرابی با اشاره به جانفشانی‌ ها و رشادت های سرافرازان استان فارس در هشت سال دفاع مقدس گفت: ساخت سریال شهید دوران نیز در دستور کار صداوسیمای فارس قرار گرفته است که در این خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران، استاندار فارس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این خصوص صدا و سیما را کمک خواهند کرد اما برای به ثمر نشستن این مهم نیازمند حمایت سایر مسئولان از جمله مجلس شورای اسلامی هستیم.

سهرابی با اشاره به اینکه معرفی فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به حمایت ویژه مسئولان دارد گفت: سریال «شهید دوران» یکی از مجموعه‌ های ارزشمندی است که با هدف نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان یک رسالت و وظیفه ملی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل صداوسیمای فارس ادامه داد: رسانه استانی فارس برای ساخت کارهای فاخر به منظو معرفی هر چه بهتر شخصیت های دینی، علمی و فرهیخته فارس تلاش می‌کند و انتظار می رود مسئولان نیز با حمایت خود در این امر صدا و سیمای فارس را یاری بخشند.

 دکتر قاضی زاده‌هاشمی در دیدار با سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس ساخت سریال را کاری ارزنده در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) دانست و گفت: مجلس از ساخت سریال «امین ولایت حضرت شاهچراغ علیه الاسلام» حمایت می‌ کند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه استان فارس خطه ای از کشور است که دلاورمردانی همچون شهید عباس دوران، را در خود پرورش داده است گفت: قطعا صدا و سیما با تولید این سریال می تواند به خوبی نقش تعیین کننده استان پهناور فارس در هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشد و قهرمانان ملی را به نسل جوان کشور معرفی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز