«گیزلین» علیرضا سلمان‌پور در جشنواره فجر

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۲۳:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۲۶۲
«گیزلین» علیرضا سلمان‌پور در جشنواره فجر
«علیرضا سلمان‌پور» با فیلم کوتاه «گیزلین» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد

به گزارش برنا، علیرضا سلمان‌پور که سابقه ساخت فیلم‌هایی کوتاه چون «اینام»، «کوزمک» و «سازاق» را در کارنامه دارد، این بار سراغ ساخت فیلم پانزده دقیقه‌ای «گیزلین» رفته است.

فیلم کوتاه «گیزلین» روایت قصه آدم‌های یک خانواده است که روابطشان در اثرپذیری از عوامل مختلف موجود در بطن خانه و خانواده و جامعه دستخوش تغییر و دگرگونی می شود.

روابط فردی و اجتماعی انسان‌ها پدیده‌ای است که از چندین سال قبل به عنوان یکی از دغدغه‌ها مطرح گشته و در آثار سینمایی و علی‌الخصوص فیلم کوتاه جایگاهی ویژه یافته است.

«گیزلین» از این رو برای من دارای اهمیت تولید بود که روابط مادر و فرزندی را متأثر از عوامل مختلف روایت می‌کند چرا که نه تنها رابطه مادر و فرزند بلکه تمامی روابط حاکم بین افراد و جامعه با تاثیر از عوامل بیرونی، فرم و شکل متفاوت تری به خود می‌گیرند.

«گیزلین» رابطه مادر و فرزندی را روایت می‌کند که بعد از چالش‌های مختلف در حال تغییر جهت اساسی یا  شاید فروپاشی است که این تغییر تحت‌تأثیر عواملی همچون اعتیاد، مرگ پدر و جایگزینی پدر خوانده در نقش پدر و نیز بلوغ پسر در حال شکل گیری است.

«گیزلین» در یک فرم بصری منحصر به فرد و در یک لوکیشن محدود سعی دارد قصه خود را روان و شیوا و به دور از هر گونه اضافه‌گویی و قضاوت طرح کند تا مخاطب را صمیمانه پای قصه خود بنشاند.

عوامل این اثر کوتاه عبارتند از:

بازیگران: سویل شیرگیر، حامد منافی، کمال پرناک، نویسندگان: علیرضا سلمان‌پور ، کمال پرناک، مدیر فیلمبرداری: امیر پورحکمت، طراح صحنه و لباس: هاله زرخورد، صدابردار: حسن سلمانی، صداگذار: محمد مهدی جواهری‌زاده، تدوین‌گر: علیرضا سلمان‌پور، طراح گریم: ناصر صمدی، مدیر تولید: مهدی اسعدی، مجری طرح: علی ایمانی‌راد و تهیه کننده: علیرضا سلمان‌پور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز