«شب» ایتالیایی در قلب هالیوود

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۸:۰۲:۴۴
کد خبر: ۱۱۱۷۴۵۴
«شب» ایتالیایی در قلب هالیوود
فیلم‌ساز ایتالیایی جانفرانکو رزی با «شب» / Notturno با مستندی درباره واقعیت‌های ناگوار در مناطق جنگ‌زده خاورمیانه بازگشته است.

به گزارش برنا، رزی کارگردان و فیلم‌بردار، «شب» را در طول سه سال در مناطق جنگ‌زده در مرزهای میان عراق، کردستان، سوریه و لبنان فیلم‌برداری کرده است. اولین آنونس تکان‌دهنده فیلم که تازه منتشر شده، صحنه‌هایی از آن چه  که چشمان سینمایی رزی  ثبت و ضبط کرده است را نشان می‌دهد. در بخشی از خلاصه رسمی فیلم آمده است: «شب، زندگی روزمره‌ای را به تصویر کشیده است که در پس تراژدی‌های پشت‌سرهم جنگ‌های داخلی، دیکتاتوری‌های بی‌رحم، حمله‌های خارجی و آخرالزمان مرگبار و جنایت‌آمیز داعش قرار گرفته است.»

رزی بیش‌تر با مستند نامزد جایزه اسکار «آتش در دریا» / Fire At Sea محصول ۲۰۱۶ شناخته می‌شود که با جزییات به بحران مهاجرت در اروپا پرداخت. فیلم که ماجراهایش در جزیره سیسیلی لامپِدوسا می‌گذرد، تلاش‌های پسری دوازده ساله و دکتر محلی شهری کوچک را دنبال می‌کند که پناهندگان آفریقای شمالی را پس از سفرهایی پرخطر از میان دریای مدیترانه نجات می‌دهند و درمان می‌کنند.

«شب» نماینده رسمی سینمای ایتالیا در بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی نودوسومین مراسم آکادمی موسوم به اسکار است. این مستند دیدنی از ۲۹ ژانویه (دهم بهمن) عرضه خواهد شد.

 

نظر شما