قدردانی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس از معاونت صدا

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۴۸:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۸۷۰۴
قدردانی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس از معاونت صدا
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشستی با معاون صدا و مدیران رادیو از اهتمام ویژه و عملکرد معاونت صدای رسانه ملی به منظور برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشکر کرد.

به گزارش برنا، در این دیدار که صبح روز یکشنبه 21 دی ماه برگزار شد، سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، علی اصغر جعفری معاون بنیاد و مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار هاشمی دانا مدیر عامل خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ مجید جوشقانی معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیران شبکه‌های رادیویی حضور داشتند.

علی بخشی‌ زاده معاون صدای رسانه ملی در ابتدای این دیدار از آمادگی و همکاری معاونت صدای رسانه ملی در زمینه حفظ ارزش های دفاع مقدس و تولید برنامه‌هایی در این خصوص خبر داد.

معاون صدا با اشاره به تلاش همکاران خود در معاونت صدا گفت: همکاران معاونت صدا با تمام کمبودها، همچنان از تمام ظرفیت های خود در زمینه برنامه سازی برای نشر ارزش های دفاع مقدس، فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت همچنان همت می‌گمارند.

بخشی زاده درباره هدف اصلی راه اندازی رادیوهای فصلی و اختصاصی نیز گفت: شبکه‌ های رادیویی مخاطبانی دارند که طی سالیان سال پاسخگوی نیازها و علایق آن‌ها هستند و جدول پخش برنامه‌ هایشان با توجه به رویکرد اصلی برنامه مشخص است، اما وظیفه رادیوهای اختصاصی و مناسبتی کاملا روشن و واضح است از این رو تمامی‌ برنامه‌ های آنان نیز حول یک محور خاص تولید می‌ شود و به مخاطب این امکان را می دهد که در هر زمان که می خواهد بتواند برنامه‌ های تولید شده مورد نظرش را بشنود.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مسئله‌ ها کیفیت و ارتقای تولیدات برنامه‌های رادیویی است و رادیوهای اختصاصی این امکان را دارند که برای مخاطبان تنها حول یک محور برنامه تولید کنند و روی یک هدف تمرکز داشته باشند و این موضوع کیفیت محتوا و ارتقای تولیدات برنامه‌های رادیویی را بسیار بالا خواهد برد.

صدا و سیما یکی از پیشتازان عرصه دفاع مقدس

در این دیدار سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس ضمن بیان اهمیت تعامل با صداوسیما عنوان کرد: صداوسیما یکی از پیشتازان عرصه دفاع مقدس است و کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام داده است.

سردار کارگر ضمن قدردانی از معاون صدای رسانه ملی بر فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند «نباید حماسه عظیم دفاع مقدس دچار تحریف و فراموشی شود» نیز تاکید کرد.

او افزود: به دفاع مقدس بیشتر به دید نظامی‌گری پرداختیم و در خط مقدم و شور دفاع مقدس گرفتار شدیم.گرچه این بعد از دفاع مقدس بسیار ارزشمند است ولی به پشت جبهه، مسائل اجتماعی، اقتصادی، هنری، سینما، موسیقی و حتی پزشکی که به مدد دفاع مقدس دچار تحول و رشد شد، کمتر پرداخته شده است.

کارگر افزود: در مقوله دفاع مقدس اگر همه سازمان‌ها دست به دست هم بدهند می‌توانیم ارزش‌های دفاع مقدس را به جوانان نشان دهیم.

 رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس اظهار داشت: امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس باوجود محدودیت‌ های موجود به‌علت شیوع بیماری کرونا در قالب یک برنامه 43 هفته‌ ای که از 3 خردادماه تا پایان سال ادامه خواهد داشت برنامه‌ های متنوعی در نظر گرفته‌ شد و برنامه‌ هایی در فضای مجازی و صداوسیما باهدف ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس پیش‌بینی شد.

وی با بیان فعالیت‌ ها در بنیاد حفظ و نشر در چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: کارهای بسیار زیادی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس انجام شد. از سال ۱۳۹۶، ۲۳ موزه در سطح کشور احداث کردیم و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور موزه تخصصی دفاع مقدس داشته باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس آمادگی دارد با تمام توان در کنار برنامه سازان و هنرمندان معاونت صدای رسانه ملی باشد تا با نگاهی هنرمندانه و تیزبین و همه جانبه به دفاع مقدس بپردازد.

عملکرد رادیو در بزرگداشت دفاع مقدس بی نظیر بود

علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در ابتدای جلسه عملکرد صداوسیما را بسیار ارزنده اعلام کرد و افزود: به دستور دکتر علی عسگری رئیس رسانه ملی، حدوداً سه هزار ساعت برنامه به موضوع دفاع مقدس پخش شد و این خود شایسته قدردانی است.

جعفری با اشاره به اینکه ما در آینده ای نزدیک فعالیت صدا و سیما را در قالب چند کتاب به عنوان سند افتخار منتشر خواهیم کرد افزود: شبکه‌ های رادیویی حرکت عظیمی را در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس انجام دادند و  ۱۵۵ هزار و چهارصد و چهل و یک دقیقه برنامه در معاونت صدا پیش‌بینی شد که قطعا بیش از این زمان به دفاع مقدس پرداخته شد. همچنین راه اندازی رادیو مقاومت و برگزاری یادواره نشان سلیمانی از کارهای ویژه و شایسته ای بود که در معاونت صدا انجام شد.

وی در ادامه به تشریح بخشی از فعالیت های موزه انقلاب اسلامی‌ پرداخت و اظهار داشت: نمایشگاه 40 سالگی دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس و تمامی استان‌ها برگزار شد و همزمان با افتتاح این نمایشگاه‌ ها نکوداشت یک میلیون نفر از پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس با بهره‌ مندی از صحبت‌ ها و فرمایشات حضرت آقا به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

توجه ویژه به دفاع مقدس در طول سال و هفته دفاع مقدس

در قسمتی از جلسه مدیر کل اداره طرح و برنامه معاونت صدا در خصوص عملکرد شبکه‌های رادیویی با رویکرد دفاع مقدس در طول سال و در هفته دفاع مقدس گزارشی ارائه کرد.

محمدرضا صالحی توجه ویژه به دفاع مقدس در طول سال و هفته دفاع مقدس با ساختار های متنوع و استفاده از تمام ظرفیت های برنامه سازی مانند موسیقی حماسی و نمایش های رادیویی را بخشی از فعالیت های شبکه‌ های رادیویی برای تقویت ارزش های دفاع مقدس دانست و پاسخگویی به سوالات نسل جوان در خصوص ابهامات جنگ و شناخت نقش نیروهای مسلح و بسیج در دوران جنگ را از مسائل مهمی دانست که برنامه سازان رادیو در حوزه دفاع مقدس به آن توجه ویژه دارند.

همچنین در پایان این برنامه از سوی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاس نامه ای به مدیران شبکه‌ های رادیویی ایران (محمد جعفر محمدزاده)، فرهنگ ( علیرضا حبیبی)، جوان(علیرضا مقصودی)،گفت و گو (رضا کوچک زاده) و معارف (مسعود کاویانی) به منظور اهتمام آنان در برگزاری هرچه بهتر بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز