مدیر امور نمایشگاه‌های خانه کتاب و ادبیات ایران:

استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب/ ۳۰ شرکت کننده داخلی و ۸۰ شرکت کننده خارجی

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۲۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۸۷۵۶
استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب/ ۳۰ شرکت کننده داخلی و ۸۰ شرکت کننده خارجی
مدیر امور نمایشگاه‌های خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به استقبال فعالان حوزه نشر از بخش بین‌المللی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از حضور 110 شرکت کننده در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

به گزارش برنا، شیوا وکیل نسلیان، مدیر امور نمایشگاه‌های خانه کتاب و ادبیات ایران درباره آمار ثبت‌نام کنندگان بین‌المللی نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: آمار ثبت‌نام کنندگان در بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران از حدود ۱۱۰ شرکت‌کننده گذشت که از این تعداد ۳۰ شرکت‌کننده ایرانی و ۸۰ شرکت‌کننده خارجی از ۲۴ کشور هستند و در مجموع بیش از ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان، ناشران و فعالان حوزه فرهنگ و صنعت نشر بین‌المللی هستند.

وکیل نسلیان با  اعلام این خبر که استقبال از بخش بین‌الملل اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نوید بخش موفقیت نمایشگاه مجازی کتاب در سال‌های آتی است، عنوان کرد: مهلت ثبت‌نام متقاضیان در بخش بین‌الملل اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به پایان رسیده است.

مدیر امور نمایشگاه‌های خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار کرد: بخش بین‌الملل یکی از بخش‌های مهم و جذاب نمایشگاه کتاب تهران محسوب می‌شود که به مدد آن ارتباطات بین‌المللی حوزه کتاب ایجاد شده و شکل می‌گیرد.

نسلیان افزود: در اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، برنامه‌ریزی‌های هدفمند و متعددی با کشورهای مختلف انجام گرفت و شرایط حضور آن‌ها فراهم شد و امروز شاهد استقبال خوبی از طرف کشورهای خارجی متقاضی ثبت‌نام از پنج قاره دنیا در بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران بودیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی از ثبت‌نام کنندگان از کشورهایی مانند اسپانیا، اندونزی، کلمبیا و سنگال و غیره هستند که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران حضور  پیدا می‌کنند، گفت: میزان استقبال کشورها از نمایشگاه مجازی کتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی به شکل چشم‌گیری در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه است که عوامل متعددی در آن دخیل هستند.

نسلیان تصریح کرد: دسترسی آسان‌تر به نمایشگاه یکی از دلایل این رونق است. در اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، امسال با توجه طرح توسعه‌ای بلند مدت و پلت فرم پایه‌ای دیجیتال رایت سنتر، شرکت‌کنندگان بر اساس سطح‌بندی اعمال شده می‌توانند کتاب‌های قابل نمایش خود را در سامانه بارگذاری کنند.

مدیر امور نمایشگاه‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در پایان خاطرنشان کرد: نمایش کتاب در فضای مجازی تجربه جدیدی است و می‌تواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد. علاوه بر آن در این بخش ۳۰ برنامه جنبی بین‌المللی  نیز با حضور ۱۸۰ سخنران در قالب وبینار‌های بین‌المللی تدارک دیده شده است که بیش از نیمی از سخنرانان از کشورهای مختلفی از اقصی نقاط دنیا هستند که در اولین دوره نمایشگاه کتاب مجازی تهران به اجرا درخواهد آمد که متعاقبا اطلاعات تکمیلی درباره نشست‌های وبیناری اعلام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز