شهرام مسلخی:

امیدوارم همه فیلم‌های راه یافته به جشنواره حداقل یک اکران داشته باشند / به داوری درست هیأت داوران امسال امیدوارم

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۰:۴۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۰۱۰۷
امیدوارم همه فیلم‌های راه یافته به جشنواره حداقل یک اکران داشته باشند / به داوری درست هیأت داوران امسال امیدوارم
شهرام مسلخی معتقد است برای حمایت از فیلمسازانی که در این شرایط اثری تولید کرده‌اند بهتر است مسئولان جشنواره حداقل یک اکران برای همه آثار راه یافته به جشنواره در نظر بگیرند.

شهرام مسلخی تهیه‌کننده و کارگردان سینما که امسال با فیلم سینمایی «یقه‌سفیدها» در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در حال حاضر که شاهد بازگشایی سینماها و ادامه فعالیت‌شان هستیم به نظر من عدم اکران فیلم‌های جشنواره فجر برای عموم مردم، اهالی رسانه و منتقدان منطقی نیست و می‌توان به همان شکل سال‌های گذشته اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فیلم‌ها را اکران کرد.

مسلخی خاطرنشان کرد: نمایش فیلم‌ها بهترین اتفاق برای فیلمسازان در جشنواره فجر است و من صد در صد با آن موافق هستم. به هر حال هر فیلمسازی علاقه دارد فیلمش توسط مخاطبان، اهالی رسانه و منتقدان دیده شود. دیدن فیلم با مخاطبان مختلف همیشه برای من مهم بوده و فارغ از بحث جوایز که واقعاً برای من چندان اهمیتی ندارد بازخوردها و نقدهایی که برای فیلمم شاهد هستم بهترین اتفاق در جشنواره است. من برای آثار قبلی‌ام که در جشنواره حضور داشتند از انتقادها و بازخوردهای مختلف برای تدوین دوباره اثرم استفاده می‌کردم و واقعاً برایم بسیار مفید بود.

این کارگردان در ادامه درباره ترکیب هیأت داوران سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر گفت: هیأت داوران امسال جوان است و ما شاهد حضور بهترین فیلمسازهایی هستیم که در کار خود متخصص و الگو هستند. فیلمسازانی که در لیست هیأت داوران جشنواره امسال حضور دارند افرادی هستند که فیلم‌هایشان همیشه الگو بوده و خیال من از این بابت که فیلمم توسط افراد متخصص قضاوت می‌شود، راحت است و حتی اگر فیلمم رد شود می‌توانم به داوری خوب این گروه اطمینان داشته باشم.

او افزود: متأسفانه شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای را برای همه ما رقم زده است و باعث شد بسیاری از مشاغل تعطیل شده یا افراد به سراغ مشاغل دیگری بروند. متأسفانه ما این امکان را نداریم و به عنوان یک سینماگر تنها کاری که می‌توانم از آن امرار معاش کنم سینما است و به همین دلیل معتقدم که نمی‌توان این حرفه را به دلیل شرایط بدی که وجود دارد تعطیل کرد. قطعاً در سال آینده به لحاظ اقتصادی شرایط سخت‌تری را تجربه خواهیم کرد و ما تصمیم گرفتیم در همین دوران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرحله پیش‌تولید و تولید فیلم «یقه‌سفید‌ها» را بسازیم. در این شرایط بهترین اتفاقی که می‌تواند برای فیلمسازانی که در این شرایط اثری تولید کرده‌اند رخ دهد حداقل یک بار اکران فیلم‌ها است و امیدوارم مسئولان جشنواره برای همه آثاری  که در جشنواره فیلم فجر حضور دارند حداقل یک اکران در جشنواره در نظر بگیرند چرا که در حال حاضر تنها شانس برای دیده شدن آثار همین اکران است و در غیر این صورت ممکن است این آثار مدت‌ها در صف اکران بمانند و حتی فراموش شوند.

مسلخی در پایان گفت: «یقه‌سفید‌ها» یک فیلم اجتماعی با رگه‌هایی از طنز و کمدی است که نقدی بر شرایط سیاسی و اجتماعی کشور نیز در آن به چشم می‌خورد.

نظر شما