«عکس های تکان دهنده» از اعتراضات مردمی در کره جنوبی

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۳:۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۲۰۲۲۱
​برنامه «عکس های تکان دهنده» شبکه هیسپان تی وی در این قسمت به واکاوی تصویری از یک زن کره‌ای می پردازد که بعد از دستگیری پسرش در جریان اعتراضات در این کشور، خود را به سپر نیروهای ضدشورش چسبانده است.

به گزارش برنا،  برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس‌های تاریخ را مورد بررسی قرار می دهد، در این قسمت به سراغ عکسی از زمان اعتراضات  مردمی کره جنوبی نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 1987 می پردازد. در این عکس، مادر یکی از بازداشت‌شدگان خود را به سپر نیروهای ضدشورش می چسباند و برای آزادی پسرش به آن ها التماس می کند.

این عکس تکان دهنده را آنتونی سوآو، عکاس نشریه «بلک استار» ثبت کرده که بازتاب گسترده‌ای در رسانه های جهان داشت و توانست در سال 1988، جایزه «ورلدپرس فوتو» را از آن خود کند. در این برنامه به بررسی ابعاد این تصویر تاثیرگذار و کارنامه آنتونی سوآو پرداخته و تاریخ گذر کره جنوبی به سمت دموکراسی پس از اعتراضات سال 1987 مرور خواهد شد.

«عکس‎های تکان‎دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای جمعه ساعت 3:15 به وقت تهران پخش می‌شود. تکرار این برنامه همان روز ساعات 06:15، 10:15و 19:15 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز