گزارش هفته؛

فضای مجازی دست در دست تلویزیون /چه کسی سود می برد؟

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۰۵:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۴۲۷
فضای مجازی دست در دست تلویزیون /چه کسی سود می برد؟
دسترسی مخاطبان به انواع مدیا باعث شده است که افراد در انتخاب رسانه مد نظرشان با دست باز عمل کنند و البته فضای مجازی در این روزها با حجم مخاطب بالایش در انتقال محتوای تصویری بسیار پر رنگ می باشد با این اوصاف باید گفت که فضای مجازی در دیده شدن بسیاری از آثار سیما نیز موثر بوده است به خصوص اینکه در سال های اخیر سریال های بسیاری تنها به واسطه انتشار برش های خوش رنگ و لعاب در فضای مجازی دیده شده اند و در زمان پخش از آنتن اقبال لازم را نداشتند در گفت و گو با احمد معظمی کارگردان «خانه امن» و محسن علی اکبری تهیه کننده «روزهای ابدی» موضوع را بررسی کردیم.

این روز ها فضای مجازی در دیده شدن تولیدات سینمایی و تلویزیونی تاثیر بسیار زیادی دارد طوری که مدیران روی آن حساب ویژه ای باز کردند و مشخصا دیده شده است که تیم محتوایی هر برنامه و سریال تلویزیون مدیریت شده بخش هایی از آن را با هدف وایرال در فضای مجازی تولید می کنند که به اعتقاد کارشناسان در دیده شدن و معرفی اثر، اثری به مراتب پر رنگ تر از پخش از آنتن رسانه دارد. با برخی از برنامه سازان، کارگردانان و تهیه کنندگان و... در این باره گفت و گو کردیم که به شرح زیر است:

محسن علی اکبری: موافق ها و مخالفان «روزهای ابدی» قدرت فیلم ساز را برای آثار بعدی دو برابر می کنند/ فضای مجازی در دیده شدن سریال تاثیر گذار بوده است!

محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص اینکه فضای مجازی چقدر در دیده شدن سریال « روزهای ابدی» موثر بوده است به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: نمی توان فضای مجازی را ندیده گرفت و حتما این فضا تاثیر زیادی داشته است ولی از طرفی در فضای مجازی با نظرات مختلفی مواجه هستیم برخی موافق و برخی دیگر مخالف این سریال هستند درواقع این مسئله به فیلم ساز کمک می کند که اگر نقدی یا ضعفی در کار باشد به قدرت تبدیل شود و اگر نقطه قوتی دارد فیلم ساز به پروژه بعد و مقوله نفوذ بیشتر بپردازد.

این کارگردان در این مورد که تا کنون از بازخورد سریال رضایت دارید و اینکه آیا این بازخورد ها به پیش بینی های شما نزدیک بوده است یا خیر بیان کرد: تقریبا آنچه را که تصور می کردیم به وقوع پیوسته است و مخاطبی که این سریال را نگاه می کند و احساس این را دارد که به معقوله تاریخ و انقلاب علاقه دارد رضایت بخش است و تا کنون نیز خدارا شکر مخاطبان رضایت داشته اند.

علی اکبری در خصوص این که از فضای مجازی برای تبلیغ سریال  چقدر استفاده کرده  است  و آیا  اصلا به اینکه بخش هایی از این سریال در فضای مجازی پخش شود فکر کرده یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بله از قبل ما با مدیر روابط عمومی هماهنگ کرده بودیم و مرتبا با پخش صحنه هایی از سریال و تیزرها و مصاحبه با بازیگران و عوامل این کار انجام می شود و امیدوار هستیم که تاثیر بیشتری گذاشته شود.

محسن علی اکبری در این باره که چقدر از این تبلیغات نتیجه گرفته اند تصریح کرد: اصلا نمی شود فضای مجازی را در زمان و شرایطی که تقریبا 90 در صد با این فضا آشنا هستند ندید گرفت. به نظر می آید که هنوز جای کار در فضای مجازی داریم و می توانیم بیشتر و بهتر راجع به سریال در فضای مجازی بحث کنیم.

احمد معظمی : موفقیت سریال من به فضای مجازی ربط نداشت!

احمد معظمی کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص اینکه فضای مجازی چقدر در دیده شدن سریال «خانه امن» موثر بوده است به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: راستش در فضای مجازی آن چنان سریال را  تبلیغ نکرده بودیم و اثر از طریق مردم اطلاع رسانی شد و همین باعث شد که همه کار را ببینند و خدا را شکر مورد پسند واقع شود.

 او در این باره که آیا تا کنون از بازخورد های سریال رضایت دارید و اینکه این بازخورد ها چقدر به پیش بینی شما نزدیک بوده است بیان کرد: در همان ابتدای کار گمان می کردیم که کار و اثر پر بیننده  می شود اما  درواقع نه به این اندازه که هنوز بازخورد های خوب و مثبتی دریافت کنیم.

این کارگردان  در این باره که از فضای مجازی برای تبلیغ اثر استفاده شده یا خیر بیان کرد: بله، از فضای مجازی برای تبلیغ سریال استفاده کرده بودیم و اصلا نمی توان گفت استفاده نشده است اما به اندازه ان هم در اوایل پخش سریال تبلیغ کردیم. سریال از زمانی که روی آنتن رفت و پخش شد توانست با مخاطب ارتباط بگیرد و بیننده ها را جذب کند خوشبختانه 80 یا 90 درصد اثر را دیدند و آن را دوست داشتند.

احمد معظمی در این باره که آیا بخش هایی از سریال خانه امن در فضای مجازی پخش شود فکر کرده بودید یا خیر؟ و اینکه این تبلیغات در فضای مجازی برای شما چقدر نتیجه بخش بود تصریح کرد: بخش هایی از این سریال در فضای مجازی پخش شد اما اینگونه نبود که بخواهیم  به فضای مجازی  متکی باشیم. درواقع این اطلاع رسانی اصلا بد نیست منتها کار به شکلی جلو رفت که مخاطب خود به خود این سریال را دنبال کرد و به نظر خیلی احتیاج نبود در فضای مجازی حاشیه سازی و تبلیغ اضافه کنیم و بخواهیم سکانسی را بُلد کرده و به نوعی درشت نمایی کنیم.

بازیگر های این مجموعه  تیزر سریال را در فضای مجازی و صفحه شخصی خود به اشتراک می گذاشتند اما به این گونه نبود که تیم به خصوصی برای انجام این کار داشته باشیم. هر آنچه که در فضای مجازی  به اشتراک گذاشتیم به اندازه بوده است.

نظر شما