قاسم افشار در گفت و گو با خبرگزاری برنا به بهانه جشنواره موسقی فجر؛

جذابیت جشنواره به حضور مردم است/ متاسفانه جشنواره موسیقی، آنلاین برگزار می شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۳۶۹
جذابیت جشنواره به حضور مردم است/ متاسفانه جشنواره موسیقی، آنلاین برگزار می شود
قاسم افشار خواننده پاپ ایرانی است و در کارنامه هنری اش آثار ارزشمندی از جمله «راز»، «خواب مریم»، «آخرین فرصت»، «ترنج»، «افتخار»، «خدانگهدار» و «قهوه با تو» دارد. او به همراه حمید غلامعلی در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با گروه موسیقی «ترانه باران» به صورت آنلاین حضور دارد.

قاسم افشار خواننده موسیقی پاپ ایرانی است.تک‌آهنگ مشهور «وقف پرنده‌ها» که میانهٔ دهه ۷۰ خورشیدی با صدای او منتشر شد ، او را در میان آغازگران موج دوم موسیقی پاپ پس از انقلاب جای داد. قاسم افشار از آن هنگام به بعد مسیر رو به جلویی را در عرصه موسیقی پاپ ایران طی کرده است.

قاسم افشار در خصوص این سوال که با توجه به تغییرات و شکل آنلاین بودن جشنواره و با توجه به وضعیت کرونا موافق برگزاری جشنواره موسیقی فجر هستید یا خیر؟ به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: به نظر من خیلی از مسائل پیرامون خطرناک تر از برگزاری جشنواره است که ممکن است بدتر از این اتفاقات رخ دهد. به عنوان مثال رفت و آمد به مترو بسیار خطرناک تر است و صد برابر برگزاری جشنواره ضرر رسان است. به طور کل اتفاقا در این شرایط زمان جشنواره خیلی کم است و مانند قبل طولانی نیست. شروع  برگزاری این جشنواره از 28 بهمن ماه است و تا 4 اسفند ادامه دارد.

در نهایت مسئولین همفکری کردند و تصمیم گرفتند جشنواره را برگزار کنند و طبق پیشنهاد آن ها ما هم قبول کردیم تا بتوانیم اجرایی داشته باشیم.

او در این باره که تغییرات رخ داده به دلیل شیوع ویروس کرونا در جشنواره را چطور ارزیابی می کند بیان کرد: جذابیت جشنواره و کنسرت ها به جمعیت و مردم بستگی دارد. و این سه عامل از جمله خواننده، گروه و مردم همدیگر را کامل می کنند و این موضوع به شدت واجب است اما چاره ای نیست و باید فعلا به همین منوال پیش رود.

این خواننده با اشاره به اینکه این شکل برگزاری به اعتبار جشنواره لطمه می زند یا خیر تصریح کرد: راستش چاره دیگری نداریم و باید آنلاین برگزار شود درواقع اگر غیر از این اتفاق بیفتد با انتقادات زیادی مواجه می شویم. از طرفی دیگر اگر قرار بر این باشد که در تالار وحدت بلیط فروشی بزنند و حدود 700 الی 800 نفر جمعیت به آنجا بیایند اتفاق بدی خواهد افتاد. به طور کل باید امسال را به این نحو پشت سر بگذاریم و با تمام سختی های آن کماکان کنار بیاییم.

قاسم افشار در پایان و در این خصوص که آیا جشنواره کاملا قرار است به صورت آنلاین برگزار شود یا اینکه بخش هایی از آن را حضوری هم می توان برگزار کرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر و آن گونه که من اطلاع دارم قرار است که جشنواره به صورت آنلاین برگزار شود اما از تصمیمات بعدی مسئولین چیزی نمی دانم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز