در تشریح طرح شهید سلیمانی در برنامه «یه روز تازه» مطرح شد؛

به دنبال درمان به موقع بیماران کرونایی هستیم/ کار ما حمله به کروناست

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۰:۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۳۶۹۱۷
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: کار ما حمله به ویروس به جای حمله ویروس به ماست و مدیریت فعال را به جای مدیریت غیرفعال در دستور کار داریم و به دنبال تشخیص و درمان به موقع و پیشگیری از گسترش بیماری کرونا هستیم.

 به گزارش برنا، حمیدرضا خانکه در برنامه یه روز تازه گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیروهای مسلح و بسیج جامعه پزشکی در حال اجراست و هدف این طرح شناسایی گروه‌های آسیب‌پذیر، شناسایی بیماران و افراد در تماس با آن‌هاست. با شناسایی افراد خدماتی در محل زندگی آن‌ها ارائه خواهد شد و به دنبال تشخیص و درمان به موقع و پیشگیری از گسترش بیماری کرونا هستیم.

خانکه اظهار داشت: با مراجعه به محل زندگی مردم و شناسایی افراد مبتلا و اطرافیانشان اقدامات به موقع را انجام خواهیم داد و همچنین با شناسایی افراد آسیب‌پذیر حمایت‌های لازم شکل خواهد گرفت. کار ما حمله به ویروس به جای حمله ویروس به ماست و مدیریت فعال را به جای مدیریت غیرفعال در دستور کار داریم.

وی افزود: افرادی که شرایط قرنطینه را داشته باشند، در خانه قرنطینه می‌شوند و حمایت‌های معیشتی را برای گروه‌های نیازمند خواهیم داشت. گروه‌های آسیب‌پذیری شامل افراد بالای 60 سال، بیماران مبتلا به فشارخون، دیابت یا سرطان هستند و این افراد احتمال ابتلا، بستری و فوت بالایی را در برابر کرونا دارند و با شناسایی به موقع این افراد و اطرافیانشان حمایت خواهند شد و در صورت نیاز به اسکان خارج از خانه با احترام در محل مناسب اسکان داده خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی تأکید کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی به عنوان تنها مرجع توان‌بخشی آمادگی ارائه خدمات توان‌بخشی و سلامت روان و اجتماعی را به کلیه آحاد مردم خصوصاً افراد مبتلا به کرونا و بهبودیافتگان را دارد. مجموعا ما دو بیمارستان تخصصی داریم که در بیمارستان رفیده خدمات توان‌بخشی را به بیماران پس از کرونا ارائه می‌دهیم و در بیمارستان روان‌بخشی رازی که بزرگ‌ترین بیمارستان در خاورمیانه است، خدمات سلامت روان به شکل حضوری و تلفنی به بیماران کرونایی و پساکرونایی ارائه می‌دهیم.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز