محمدرضا کیوانفر مطرح کرد؛

فرصت‌های حمایتی جشنواره فیلم رضوی/ انرژی‌هایی که بدون مشورت هدر می‌رود

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۹:۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۱۳۸۰۵۰
یک مشاور انتخاب چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در بخش مستند معتقد است جشنواره های موضوعی می توانند امکان تولید را با حضور مشاوران باتجربه در این امر برای فیلمسازان جوان فراهم کنند تا شاهد آثار باکیفیت تری باشیم.

محمدرضا کیوانفر از مشاوران انتخاب بخش مستند چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در گفتگو با خبرگزاری برنا، درباره این دوره از جشنواره بیان کرد: ما در این دوره از جشنواره شاهد چند اثر خوب بودیم که مضمون آن ها خارج از موضوع اصلی بخش مسابقه بود، متاسفانه گاهی آثار موضوعی در جشنواره های موضوعی از کیفیت فنی پایینی برخوردار هستند، یعنی یا در بخش کارگردانی یا در بخش تکنیک دچار مشکل هستند.

وی افزود: اتفاق خوب این جشنواره برگزاری کارگاه های آموزشی پیش از رویداد بود و سعید نجاتی دبیر این رویداد برای برگزاری کارگاه‌ها زحمت زیادی کشیده است اما اگر این اتفاق در استان‌های دیگر هم رخ بدهد یا کارگاه ها در سه یا چهار منطقه برگزار شود، به کیفیت آثار تولیدی کمک می‌شود یا مثلا بهتر این است که برای پروژه‌های تولیدی مشاور پروژه در نظر گرفته شود. دبیرخانه جشنواره می تواند این امکان را به فیلمسازانی که علاقه‌مند به تولید محتوا در موضوعات مرتبط هستند، بدهد تا مشاور پروژه داشته باشند و کارها با کیفیت بهتری تولید شوند.

وی افزود:  جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با محوریت موضوعات اخلاقی، دینی و مذهبی برگزار می‌شود که این خوب است اما جشنواره دیگری به نام «طنین» نیز وجود دارد که کانون مساجد پیگیر آن است. از همین رو به نظرم هر چند بچه‌ها زحمت می‌کشند ولی زحمات آنها به درستی هدایت نمی‌شود، مسأله ای که وجود دارد این است که گاهی پول هم هزینه می‌شود اما آنها از نظر فنی و فکری کمکی نمی‌گیرند و انرژی‌شان هدر می‌رود.

کیوانفر در پایان توضیح داد: به دلیل این که من چند سالی متولی درگیر کارهای برگزاری جشنواره بودم و برخی فعالیت های اجرایی را انجام می‌دادم در جریان تولیدات قرار دارم و می‌دانم که جشنواره فیلم کوتاه رضوی، جشنواره نوپایی است و هنوز تا رسیدن به کیفیت مطلوب فاصله دارد. البته کرونا در یکسال اخیر بر این موضوع تاثیر گذاشته و فرآیند تولید را سخت تر کرده است. 

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به دبیری سعید نجاتی با محوریت سیره علمی و عملی امام رضا علیه السلام به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه السلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ۴ تا ۷ اسفند ۹۹در شهر گرگان برگزار خواهد شد.

 

نظر شما