داریوش باباییان:

به جای برگزاری جشنواره از فیلم‌ها و سینماگران حمایت شود / سینما اینگونه زنده می‌ماند

۱۳۹۹/۱۲/۰۸ - ۰۷:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۳۸۹۷۳
به جای برگزاری جشنواره از فیلم‌ها و سینماگران حمایت شود / سینما اینگونه زنده می‌ماند
داریوش باباییان با اشاره به اینکه سینماها امروز تعطیل هستند و باید در این وضعیت از فیلم‌ها برای اکران حمایت شود تأکید کرد که سینما اینگونه زنده می‌ماند.

داریوش باباییان تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر هر سال با هدف نمایش و رقابت فیلم‌های سینمایی که در یک سال ساخته شده‌اند برگزار می‌شود تا اهالی سینما، منتقدان، اهالی رسانه و مردم هم به دیدن فیلم‌ها بروند.

باباییان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر جشنواره برای مردم است، مردم می‌توانند فیلم‌ها را در زمان اکران ببینند. جشنواره فیلم فجر امسال حتی برای سینماگران هم نبود و هیچ یک از سینماگران به جشنواره دعوت نشدند و تنها تعدادی محدود فیلم نمایش داده شدند که فقط عوامل این فیلم‌ها به دیدن آثار رفتند و نهایتاً چند میلیارد هم فیلم‌ها فروش داشتند که واقعاً هیچ ارزشی ندارد و هیچ دستاوردی از برگزاری این دوره برای سینمای ما حاصل نشد.

او افزود: جشنواره فیلم فجر امسال فقط به خاطر بودجه‌ای که برای آن تعریف شده برگزار شد و برگزاری بخش جهانی آن هم احتمالاً به همین دلیل است در حالیکه وقتی سینماهای کشور تعطیل هستند هیچ لزومی به برگزاری جشنواره احساس نمی‌شود.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: ما از مسئولان انتظار داریم که از فیلم‌ها حمایت کنند تا این آثار بتوانند اکران شوند و سینما زنده بماند اما می‌گویند بودجه‌ای نیست و بعد در حالیکه تأکید دارند بودجه نیست جشنواره برگزار می‌کنند. اگر بودجه نیست چرا باید جشنواره برگزار کرد و اگر بودجه هست چطور مسئولان سینمایی اولویت‌ها را متوجه نمی‌شوند و به برگزاری جشنواره فکر می‌کنند. اگر قرار است سینما زنده باشد راهش این است که از فیلم‌ها و سینماگران حمایت شود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چپ دست» در پایان تأکید کرد: برگزاری جشنواره حاصلی جز ابتلای سینماگران، مردم و اهالی رسانه به کرونا ندارد. متأسفانه با برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر دیدیم که این اتفاق رخ داد و بهتر است جلوی تکرار دوباره آن گرفته شود. ما فقط خبر ابتلا و متأسفانه درگذشت هنرمندان و ورزشکاران را می‌شنویم درحالیکه طبق آمار مردم بسیاری در کشور هر روز به این بیماری مبتلا می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند. من با برگزاری جشنواره جهانی فجر مخالفم، امیدوارم دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر و مسئولان سازمان سینمایی از برگزاری این رویداد منصرف شوند و در صورتی که این اصرار وجود دارد امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود که مراقبت‌های لازم صورت بگیرد و اتفاقات جشنواره ملی تکرار نشود.

نظر شما