در رادیو فرهنگ؛

دیپلماسی نوروز سوژه نقد امروز شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۴:۳۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۳۹۸۸۳
دیپلماسی نوروز سوژه نقد امروز شد
برنامه « نقد امروز» شنبه ۲ اسفندماه به بررسی دیپلماسی نوروز با حضور مسئولان و کارشناسان این حوزه اختصاص دارد

به گزارش برنا، برنامه « نقد امروز» که به بررسی و نقد و پیگیری سوژه ها و موضوعات فرهنگی کشور اختصاص دارد امروز با موضوع دیپلماسی نوروز از رادیو فرهنگ پخش می شود

نوروز بخشی از فرهنگ مشترک ایران و کشورهای حوزه تمدنی ایران محسوب می‌شود. این آیین علاوه بر کشور ما، در دیگر کشورهای همجوار در غرب، شرق، شمال و جنوب و کشورهای حوزه تمدن ایرانی از آسیای مرکزی، قفقاز تا آسیای صغیر و خاورمیانه مانند عراق و سوریه و مصر و حتی در بالکان بین علویان آلبانی هم جشن گرفته می‌شود. بر این اساس، به‌عنوان یک عامل مهم در دیپلماسی عمومی به‌شمار می‌رود،در این برنامه با دکتر عابد اکبری مدیر عامل موسسه ابرار وکارشناس مسائل بین الملل، دکتر امیر حسین اسدی رییس بنیاد ملی توسعه وفناوری های نوین فرهنگی وحجت الله ایوبی ریس کمیسیون ملی یونسکو در این خصوص که دیپلماسی نوروز چیست وتا چه اندازه می تواند موجب پیوند و همگرایی ملت‌ها شودگفت و گو می شود.

گفتنی است ، پاکستان ،افغانستان، سین‌کیانگ چین، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان در آسیای مرکزی و آذربایجان در قفقاز، ترکیه و کردهای ایران، عراق و سوریه، در حوزه نوروز قرار دارند. 

این برنامه روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ به مدت یک ساعت از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود و شنبه محمدرضا حاج حیدری ، تهیه کنندگی این برنامه را برعهده دارد.

نظر شما