تلویزیون در سال ۱۴۰۰ چگونه باشد؟

با تولیدات مفرح کانون خانواده حفظ می شود/ همیشه رقابت بین سلبریتی ها برای مردم جذاب است/ رسانه ملی در شادی های مردم سهیم باشد

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۳۶۲
با تولیدات مفرح کانون خانواده حفظ می شود/ همیشه رقابت بین سلبریتی ها برای مردم جذاب است/ رسانه ملی در شادی های مردم سهیم باشد
محسن علی اکبری از معدود تهیه کنندگانی است که هر دو مدیوم سینما و تلویزیون را تجربه کرده است و با توجه به شناختی که از مخاطب جعبه جادویی و پرده نقره ای دارد با دقت و وسواس فراوان تیم تولید از کارگردان تا بازیگر و سوژه و محتوا و نویسنده را انتخاب می کند. اگر به کارنامه کاری او از فیلم «استرداد» تا «مریم مقدس» گذری کنیم متوجه خواهیم شد که او با نگاهی اصالت دار فیلم می سازد نکته ای که در فیلم به «خاطر هانیه»، «کتاب قانون»، «همیشه پای یک زن در میان است» و «آخرین پرواز» هم به چشم می خورد.

محسن علی اکبری مدیر تولید، مجری طرح و تهیه‌ کننده آثاری از جمله « کتاب قانون»، «همیشه پای یک زن در میان است»، «استرداد»، «به خاطر هانیه»، «آخرین پرواز»، «چشم شیشه ای»، «مریم مقدس»، «نفوذ» و «ایوب پیامبر» است.

محسن علی اکبری در سال 1379 دوره‌ ی پر تلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم محسن علی اکبری در این سال، فعالیت در سریال مریم مقدس به کارگردانی شهریار بحرانی محسوب می ‌شود.

محسن علی اکبری در این خصوص که تلویزیون برای سال ۱۴۰۰ چه تدارکی ببیند به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: با توجه به شرایط کرونا ساخت آثار طنز و مفرح نیاز نوروز 1400 است از طرفی دیگر با توجه به انتخاباتی که در تابستان پیش رو داریم روشنگری و تشویق مردم در جهت حضور آن ها به پای صندوق های رای گزینه مناسبی برای ساخت فیلم یا سریال در این مضمون است. نکته قابل عرض دیگر بحث اقتصاد جامعه است و به نظرم باید حد المقدور از نمایش زندگی های تجملاتی پرهیز شود و پیشنهاد می کنم اقتصاد مقاومتی در لیست آثار نوروز دیده شود.

او در این باره که اگر قرار باشد سریال سازی صورت بگیرد باید چه مدلی باشد آیا طنز باشد یا درام و... بیان کرد: ما باید از هر نوع ژانر و سبکی در سریال ها استفاده کنیم به نظرم باید آثار طنز بیشتری ساخته شود. اما ما به هر نوع سبکی از جمله «سیاسی»، «طنز»، «درام» احتیاج داریم.

این تهیه کننده با اشاره به این سوال که علاوه بر سریال چه برنامه های تلویزیونی باید ساخته شوند که مردم میل داشته باشند پای تلویزیون بنشینند اظهار کرد: بنا بر اعلام  نظر سنجی ها برگزاری مسابقات برای مردم شعف انگیز است و خواستار این هستند در قالب های مختلف این مسابقات با بازیگران مطرح سینما برگزار شود. به نظرم  شاید برنامه های گفت و گو محور برای مردم در حال حاضر با توجه به وضعیت فعلی کشور و فشار کرونا به آن شکل قبل دلخواه شان نباشد و تاثیر لازم را نگذارد.

او در این خصوص که آیا تلویزیون در نوروز به دور همی و خندوانه احتیاج دارد یا خیر تصریح کرد: تلویزیون قطعا به این برنامه های شاد و هیجانی احتیاج دارد. در واقع تمام صحبت های من به یک موضوع خاص بر می گردد و آن خلاصه می شود در این که مردم را باید شاد نگه داشت. درواقع رسانه ملی باید در شادی های مردم سهیم باشد. برنامه هایی مانند خندوانه و دورهمی توانایی کافی را در به وجود آوردن لبخند روی لب ها دارند. درواقع کانون و بنیان گرم خانواده را حفظ می کنند.

محسن علی اکبری در پایان و در این خصوص که تلویزیون می تواند  چه کمکی به حال و هوای مردم در عید کند خاطرنشان کرد: تلویزیون بسیار تاثیر گذار است. در حالت عادی دو سوم مردم در منزل هستند و از این رسانه بهره مند می شوند اما در ایام عید صد درصد آن ها در خانه می مانند، دور هم جمع می شوند و فیلم یا سریال تماشا می کنند.

تلویزیون و رسانه ملی کار سختی را در پیش دارد درواقع برنامه ها باید به نوعی باشد که تمام اقشار جامعه را در بر بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز