گفت‌وگوی مدیر رادیو پشتوی برون مرزی با مخاطبان تلویزیون در شبه قاره هند

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۶:۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۰۴۵۵
گفت‌وگوی مدیر رادیو پشتوی برون مرزی با مخاطبان تلویزیون در شبه قاره هند
عبدالرحیم درانی، مدیر رادیو پشتوی برون مرزی رسانه ملی در برنامه امشب «شما و سحر» حضور خواهد یافت و با مخاطبان کانال اردوی شبکه سحر گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش برنا، معصومه شریفیان، تهیه کننده برنامه « شما و سحر» از دعوت عبدالرحیم درانی، مدیر رادیو پشتوی برون مرزی به برنامه امشب و گفت و گوی زنده با مخاطبان شبکه سحر در شبه قاره هند خبر داد.

وی افزود: در این گفت و گوی اختصاصی، دکتر عبدالرحیم درانی، مدیر رادیو پشتو که یک شخصیت فرهنگی فعال است و تحصیلات خود را در ایران به سطح عالی رسانده، ضمن معرفی برنامه های رادیو پشتوی برون مرزی ازسابقه فعالیت فرهنگی و رسانه ای خود و نیز تالیفاتش  صحبت خواهد کرد.

شریفیان ادامه داد: عبدالرحیم درانی ضمن بیان چگونگی شرایط مناسب تحصیل در مراکز علمی و دانشگاه های ایران و امتیازات آن برای اتباع خارجی، از تالیفات خود و چگونگی انتشار آن ها سخن خواهد گفت.

شریفیان افزود: عبدالرحیم درانی در آخر به تشریح بازخورد برنامه های کانال اردوی شبکه سحر در آنتن رادیو پشتو خواهد پرداخت.

عبدالرحیم درانی، تبعه پاکستان و متولد 1971 دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است و تحصیلات حوزوی خود را تا مقطع رسائل و مکاسب در حوزه علمیه قم ادامه داده و با تسلط به زبان های  پشتو، اردو، فارسی، انگلیسی، عربی از سال 1373 به عنوان تهیه کننده، کارشناس، مترجم، نویسنده و گوینده و دوبلور فیلم ها و سریال های تلویزیونی به زبان اردو با معاونت برون مرزی صداوسیما همکاری داشته است.

زندگانی چهارده معصوم (ع) ( ترجمه و تالیف به زبان پشتو، صحیفه سجادیه (ترجمه و شرح به زبان پشتو)، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (ترجمه از فارسی به پشتو)، د حق لـتون (ترجمه المراجعات به زبان پشتو)، جنسی اریکی (مسایل جنسی)، دماشومانو روزنه (تریبت اولاد)، نریوال داستانونه (ترجمه داستان های بین المللی به زبان پشتو)، ده ها داستان و مقاله در مجلات زبان پشتو در افغانستان و پاکستان، قرانی کیسی (داستان های قرآن در دو جلد)، ترجمه پله پله تا ملاقات خدا (عبدالحسین زرکوب) به پشتو و غیزه از جمله تالیفات و یا ترجمه وی به زبان پشتو و یا اردو است.

رادیو پشتوی برون مرزی در فروردین ۱۲۵۲ تاسیس شده وهم اکنون با دو ساعت برنامه زنده و دو ساعت بازپخش، افغانستان پاکستان و کشورهای خلیج فارس را تحت پوشش خود دارد.   

«شما و سحر» به تهیه کنندگی معصومه شریفیان و اجرای فاطمه سکینه مهدی، امروز دوم اسفند ماه ساعت 17 به وقت تهران به مدت 50 دقیقه به طور زنده روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز