ادگار رایت و کارگردانی اقتباسی از استیون کینگ

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۴:۵۶:۱۹
کد خبر: ۱۱۴۱۰۱۶
ادگار رایت در حال تدارک پروژه سینمایی جدیدش برای کمپانی «پارامونت» است؛ اقتباسی از رمان علمی‌خیالی و دیستوپیایی استیون کینگ با عنوان «مرد فراری»/ The Running Man.

 

به گزارش برنا، «ددلاین» اولین بار از همکاری رایت با مایکل باکال، فیلم‌نامه‌نویس «اسکات پیلگریم در برابر دنیا»/ Scott Pilgrim vs. the World در اقتباسی خبر داد که قرار است به منبع خود وفادار باشد؛ کتابی از کینگ که در سال ۱۹۸۲ با نام مستعار او ریچارد باکمن منتشر شد. رایت و باکال داستان را با هم می‌نویسند ولی فیلم‌نامه را باکال خواهد نوشت.

داستان رمان در آمریکای ۲۰۲۵ می‌گذرد که پیش از این الهام‌بخش ساخت فیلمی به همین نام با بازی آرنولد شوارتزنگر بوده است. رمان کینگ در دنیایی دیکتاتوری، خشن و از نظر اقتصادی به‌شدت دچار رکورد می‌گذرد که در آن پروتاگونیست‌ها در برنامه-بازی‌ای به نام «مرد فراری» شرکت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند هر جایی بروند و از دست شکارچیانی بگریزند که مأمور قتل‌شان هستند.

سایمن کینبرگ که فیلم‌های «افراد ایکس»/ X-Men را در کارنامه دارد، یکی از تهیه‌کننده‌های فیلم است. ادگار رایت در سال ۲۰۱۷ به طرفدارانش گفته بود که اگر بخواهد فیلمی را بازسازی کند، دوست دارد «مرد فراری» را بسازد؛ فیلمی که در سال ۱۹۸۷ بیش‌تر با نقدهای منفی روبه‌رو شد.

 

نظر شما