«پردیس های خیال» به اسپانیایی برگردانده شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۳:۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۱۴۲۱۷۳
شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی فردا ششم اسفند ماه مستند «پردیس های خیال» را برای مخاطبان خود پخش می کند.

به گزارش  برنا، هادی آفریده در «پردیس های خیال» به بررسی تاریخی، معماری و فلسفی باغ های ایرانی می پردازد و مخاطبان هیسپان تی وی را با معروف‌ترین باغ های ایرانی آشنا می کند. این مستند روایتی است از باغ های ایرانی که به ثبت جهانی رسیده‌اند و  میراث جهانی محسوب می شوند.

این باغ ها در شهرهای اصفهان، کاشان، یزد، شیراز، طبس و کرمان قرار دارند. در این مستند نشان داده می شود که باغ برای ایرانیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و اولین باغ ها در ایران به شش هزار سال قبل از تولد مسیح بر می گردند. در واقع، در ایران تم باغ را می توان در هنرهای مختلف از کاشی کاری های مساجد اصفهان تا گچ بری های خانه های تاریخی کاشان و نقش و نگارهای فرش ایرانی مشاهده کرد.

بهناز جعفری بازیگر با سابقه سینما و تئاتر اجرای گفتار متن  فارسی این مستند را به عهده داشته است. همچنین در «پردیس های خیال، ناصر مشهدی زاده،  فریار جواهریان، ترانه یلدا، ثریا بیرشک و بهرام صدری از باغ شناسان و پژوهشگران به نام ایرانی حضور دارند.

مستند «پردیس های خیال» سه شنبه ششم اسفند ماه ساعت 03:00 بامداد از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود. بازپخش این مستند همان روز ساعات 8، 14 و 20:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز