مصاحبه ویژه؛

شبکه نمایش خانگی با سوپر استار ها برنده است!

۱۳۹۹/۱۲/۱۵ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۵۱۷
شبکه نمایش خانگی با سوپر استار ها برنده است!
جواد مزدآبادی کارگردان آثاری چون «دنگ و فنگ روزگار»، «مثل شیشه»، «روشنی صبحدم»، «طاووس های بی پر» و «آدمخوار» است که در خصوص وضعیت و تفاوت های شبکه نمایش خانگی و تلویزیون با خبرگزاری برنا به گفت و گو پرداخت.

 جواد مزد آبادی کارگردان و فیلمنامه نویس در خصوص اینکه تلویزیون چگونه می تواند مخاطبین خودش را حفظ کند به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: تلویزیون و شبکه نمایش خانگی دو معقوله کاملا جدا از هم هستند چرا که در حال حاضر برای اینکه فیلم و سریال ها فروش رود تا سرمایه، سرمایه گذاران برگردد ساخت فیلم در رسانه ها به گونه ای شده است که باید چهره های شاخص و سوپر استار های زیادی در فیلم و سریال ها بازی کنند تا بتوانند مخاطب عام را جذب کنند به همین دلیل هزینه وارد شده بسیار سرسام آور می شود و اصلا قابل قیاس با تولیدات تلویزیونی نیست. چرا که در تلویزیون اصولا از سوپر استار ها خیلی استفاده نمی کنند در واقع به طور معمول از بازیگران درجه دو و سه برای اثر پر مخاطب  استفاده می شود اما در رسانه ها این امکان وجود ندارد و باید حتما از سوپر استارها استفاده کنند تا مردم جذب شوند  و آن سریال را ببینند. بنابراین هزینه هایشان نیز با هم خیلی متفاوت است یعنی هزینه دو بازیگر نمایش خانگی معادل هزینه تولید یک سریال به تعداد قسمت های زیاد در تلویزیون است.

او ادامه داد: به نظر من اگر تلویزیون با توجه به این شرایط بد کرونایی و وضعیت اسف بار بسیاری از بازیگران و عوامل پشت صحنه به دنبال این است که نظمی را حاکم کند باید به دهه های قبل رجوع کند دقیقا جایی که شروع به ساخت تله فیلم سازی کرد. در بخش تله فیلم سازی اگر بودجه یک سریالی را که در حال حاضر ساخته می شود تقسیم کنند تقریبا 30 تا 50 تله فیلم ساخته می شود تقریبا این کار جماعت کثیری از عوامل سینما و تلویزیون را تحت پوشش قرار می دهد تا آن ها از این طریق به سراغ کار بروند.

این کارگردان تصریح کرد: تلویزیون نمی تواند با شبکه نمایش خانگی رقابت کند مگر اینکه هزینه هنگفتی را خرج کند که این اصلا برای تلویزیون به صرفه نیست. به نظر من در حال حاضر تلویزیون باید دنبال این باشد که در شرایط بد کمک حال مردمی باشند که در خانه نشسته اند و متاسفانه شرایط سختی را می گذرانند.

نظر شما