مستندی که همه را شگفت زده می کند؛

معرفی «مزرعه فدک» در مستند «زیر درخت زیتون»

۱۳۹۹/۱۲/۱۵ - ۰۱:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۵۷۶
مستند «زیر درخت زیتون» Under the Olive Trees به معرفی «مزرعه فدک» در اطراف قم می پردازد که با پرورش زیتون در اقلیمی بیابانی، شگفتی ساز شده است.

به گزارش  برنا، این مستند به تهیه کنندگی علی نظری داستان زندگی باغداری به نام احمد بلندنظر را روایت می کند که علیرغم داشتن مدرک دانشگاهی در رشته اقتصاد، از سال ها قبل به کشاورزی در زمین های اطراف قم روی آورده و محصولات بسیاری از جمله گندم و زعفران کشت می کند و اکنون بعد از سال ها، «مزرعه فدک» را به یکی از معروف ترین باغ های زیتون در کشور با محصولاتی کاملا ارگانیک تبدیل کرده است.

در مستند ۲۵ دقیقه ای «زیر درخت زیتون» علاوه بر شخصیت اصلی، با افراد خانواده ایشان و برخی کارشناسان نیز مصاحبه و بازدید برخی اساتید دانشگاه ها و توریست ها در قالب تصاویر آرشیوی نشان داده می شود. کاشت زیتون در بیایان های قم باعث شگفتی کارشناسان شده، چرا که زیتون اساسا با آب و هوای مدیترانه ای سازگار است و دیدن مزرعه سر سبز زیتون در حاشیه کویرتعجب انگیز به نظر می رسد. 

مستند «زیر درخت زیتون» روز جمعه ساعت ۰۴:۰۰ روی آنتن پرس تی وی می رود. تکرار این مستند همان روز ساعت ۰۹:۰۰، ۱۵:۰۰ و ۲۰:۰۰ و روز شنبه ساعت ۰۱:۰۰ خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز