حسن وارسته:

شبکه نمایش خانگی به استثمار افتاده است!/سعی کنیم از ادبیات غنی مانند آثار مولانا استفاده کنیم!

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۶۱۶
شبکه نمایش خانگی به استثمار افتاده است!/سعی کنیم از ادبیات غنی مانند آثار مولانا استفاده کنیم!
حسن وارسته تاکید دارد که ادبیات آبشخور تمام داستان های مااست و متاسفانه برخی فیلمنامه ها عاری از تفکر و ادبیات مناسب شده‌اند و بیشتر شبیه هم هستند و باید از ادبیات و آثار عزیزانی چون مولانا و سعدی بیشتر استفاده کنیم.

حسن وارسته نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس، کارگردان، تهیه کننده و طراح صحنه آثاری چون «پایتخت 1،2،3،4»، «دودکش»، «چند می گیری گریه کنی»، «اگه میتونی منو بگیر»، «زندگی به شرط خنده»، «دیوار به دیوار»، «دنگ و فنگ روزگار» و «بچه مهندس 2،3،4» است.

حسن وارسته در این خصوص که چه کاری آماده در دست دارد و مشغول چه کاری است به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: از سریال بچه مهندس 4 فقط چندین قسمت باقی مانده است که بعد از  پایان یافتن  در صف پخش قرار می گیرد.

وارسته در این خصوص که در شرایط فعلی نگارش چه نوع قصه هایی مخاطب را جذب می کند تصریح کرد: ادبیات آبشخور تمام داستان های مااست. به نوعی ما با ادبیات غنی خود قهر کرده ایم. به طور کل قصه‌هایی هایی که نوشته می‌شود متاسفانه بیشتر به سمت کاور کردن می رود اگر هر چقدر قصه و داستان ها از دل فرهنگ خودمان بیرون بیاید مردم استقبال بیشتری خواهند کرد متاسفانه خیلی کم به سمت ادبیات غنی و شفاهی مانند مولانا و سعدی می رویم به نظر من خیلی راحت می شود از ادبیات این عزیزان استفاده و حتی آنها را به روز کرد و این ادبیات را با کمی تغییرات با شرایط روز جامعه نوشت یا اینکه از روی آن ها ایده گرفت. متاسفانه برخی فیلمنامه ها عاری از تفکر و ادبیات مناسب شده‌اند و بیشتر شبیه هم هستند و همین باعث آسیب شده است.

این نویسنده در پاسخ به این سوال که شبکه نمایش خانگی با ممیزی کمتر کار تلویزیون را سخت نمی کند یا بر عکس بیان کرد: متاسفانه در شبکه های خانگی اتفاقی افتاده است و برخی از آنها جیب مخاطب را استثمار می کنند در واقع شبکه نمایش خانگی یک پلتفرم است که بر اساس مسائل اقتصادی جلو می رود.

در پایان و در خصوص این سوال که آیا حقیقت دارد که یک نویسنده می تواند فیلم و سریال را با بازیگر و لوکیشن کمتر، ارزان یا گران بنویسد؟ اظهار کرد:  بله درست است به هر حال باید دخل با خرج یکسان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز