مائده طهماسبی در گفت و گو با خبرگزاری برنا به بهانه نوروز ۱۴۰۰؛

سال ۱۴۰۰ مردم با موجی از آثار جدید مواجه خواهند شد/حال تئاتر خوب شدنی نیست!مگر با ریشه کن شدن کرونا!

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۰۲:۳۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۵۰۱
سال ۱۴۰۰ مردم با موجی از آثار جدید مواجه خواهند شد/حال تئاتر خوب شدنی نیست!مگر با ریشه کن شدن کرونا!
مائده طهماسبی بازیگر سینما و تلویزیون که در کارنامه اش آثار ارزشمندی چون « هیس! دختر ها فریاد نمی زنند»، «بچگیتو فراموش نکن»، «مارمولک» دیده می شود با شروع سال جدید در خصوص فعالیت حرفه ای و هنری اش و به بهانه نوروز 1400 با برنا به گفت و گو پرداخت.

مائده طهماسبی بازیگر سینما و تلویزیون  با ورود به سال جدید یک آسیب شناسی مفصلی در خصوص وضعیت بد هنر که از طریق کرونا بر جامعه تحمیل شد داشت و با نگاهی بر وضعیت هنر، سینما، تئاتر و تلویزیون در سالی که گذشت با خبرگزاری برنا گفت و گوی کوتاهی کرد  که به شرح زیر است.

مائده طهماسبی در خصوص اینکه سال 99 را به لحاظ حرفه ای چطور گذرانده است و شکل و شمایل کیفیتی کار در سال پشت سر گذاشته شده چگونه بوده است؟ به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: در بهمن ماه 98 همزمان با حضور در یک سریال ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و زندگی ما با قرنطینه سفت و سخت وارد سال 99 شد و زندگی مدرن با کرونا تا تیرماه ادامه یافت و ما به صورت کامل در قرنطینه ماندگار شدیم. البته در تیرماه به دلیل اینکه سال گذشته با پروژه ای برای سریالی به نام « برف بی صدا می بارد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی قرارداد بسته بودم در سه ماه تابستان این سریال را تکمیل کردم.

او ادامه داد: در فصل پاییز به دلیل شرایط کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی، تئاتر و سینما پروژه های زیادی شروع به فعالیت کردند. این پروژه ها هم در شبکه های مختلف صدا و سیما و هم در شبکه های نمایش خانگی از مهرماه تولیدات بسیار زیادی را شروع کردند و در حال حاضر نیز در حال پخش هستند.

این بازیگر در این باره که چه پیش بینی از حرفه خود در آینده و سال جدید خواهد داشت و اینکه چه وضعیتی قرار است برایش به وجود بیاید بیان کرد: من پیش بینی در این باره ندارم چرا که اصلا احتیاجی به پیش بینی نیست و اتفاقات به خودی خود  در حال رخ دادن هستند در واقع حدود 20 الی 30 پروژه برای عید و ماه رمضان شروع به فعالیت کرده اند و در کنار آن شبکه های نمایش خانگی در حال تولید آثار هستند حتی در طی سال گذشته بسیاری از نویسنده ها فیلمنامه نوشته اند و مقدار زیادی نمایش نامه و فیلمنامه برای تولید اثر در دست دارند و سال 1400  مردم با موجی از آثار جدید مواجه خواهند شد.

طهماسبی با اشاره به اینکه آیا کرونا علاوه بر ضرر زدن وجه مثبتی داشته است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بله، کرونا حدود یک سال سرتاسر ضرر زده است اما در حال حاضر رونق کاری به وجود آمده است.

او در این باره که ما در 8 سال اخیر به لحاظ جایگاه هنری نسبت به قبل رشد مثبتی داشته ایم یا خیر؟ تصریح کرد: بله نسبت به قبل رشد بسیار مثبتی داشته ایم.

مائده طهماسبی در این خصوص که مشغول به چه کاری است بیان کرد: چند قرارداد کاری بسته ام که از بهمن ماه شروع به بازی می کنم.

این بازیگر با اشاره به اینکه چه پیشنهادی برای وضعیت فعلی تئاتر دارد اظهار کرد: من پیشنهادی ندارم چرا که تئاتر تعطیل است و تا زمانی که  کرونا کاملا ریشه کن نشود وضعیت و حال تئاتر قاعدتا خوب نیست. تئاتر همواره به تماشاچیان متکی است و تا زمانی که قرنطینه وجود دارد تئاتر و سینما مشکل خواهند داشت.

او افزود : تله تئاتر همیشه بوده و هست و خواهد بود به هر حال اصلا بد نیست که به صورت آنلاین و زنده ما شاهد وجود تله تئاتر در فضای مجازی، تلویزیون و رسانه ملی باشیم.

طهماسبی با اشاره به این سوال که با توجه به کرونا آیا پیشنهاد کاری خود را رد کرده اید یا خیر؟ و اینکه آیا به آقای آییش سفارش نکرده اید کمتر کار کنند خاطرنشان کرد: به علت کرونا تا حدودی کار خود را تعطیل کردیم اما در حال حاضر ورود ما به پروژه ها بستگی به این دارد که از لحاظ ایمنی و رعایت اصول بهداشتی چقدر به آن ها اطمینان داریم . در این مسئله سعی می کنیم دقت بیشتری داشته باشیم.

مائده طهماسبی در پایان و به عنوان کلام آخر در خصوص آرزوهای خود گفت: من آرزویی ندارم چرا که در تمام این سال ها هیچ کدام از آرزو هایمان به ثمر ننشست و در حال حاضر نیز دنیا در حال وارونه شدن است و آرزویی وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز