همراه با سرور پاکنشان در رادیو فرهنگ؛

بهاریه خوانی های ادب پارسی در « زمزمه های بهاری»

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۰۹:۳۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۷۶۸۲
برنامه « زمزمه های بهاری» کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که به معرفی و خوانش بهاریه های ادبیات فارسی توسط پیشکسوت گویندگی سرور پاک نشان اختصاص دارد.

به گزارش برنا، بهار تحول طبیعت و نوشدن زندگی است  ، ایرانیان از قدیم الایام نوروز را پاس داشته اند و شعرای پارسی زبان نیز با سرودن اشعار این نو شدن را مورد اشاره قرار داده اند.

اشعاری که به نوشدن طبیعت  و نوروز و آغاز سال جدید پرداخته اند تحت عنوان بهاریه نامیده می شوند.

رادیو فرهنگ در برنامه « زمزمه های بهاری»  از معروف ترین بهاریه های شعرای پارسی زبان را تقدیم شنوندگان می  کند. 

در این برنامه « سرور پاک نشان» با شنوندگان رادیو فرهنگ همراه می شود وآنها را به شنیدن بهاریه ها با صدای خود دعوت می کند‌.

سرور پاک نشان یکی از گویندگان برنامه‌ی شاخص گل‌ها در سال‌های دور رادیو است. وی که تحصیلکرده رشته‌ی حسابداری است فعالیت رادیویی خود را از سال‌های 43 - 42 در گرگان آغاز کرد و پس از آمدن به تهران در آزمون گویندگی به عنوان یکی از برگزیدگان ممتاز این آزمون شناخته شد. او در دوران 40 ساله فعالیت خود اجراهای موفقی در برنامه‌های اجتماعی،‌ ادبی،‌ فرهنگی،‌ علمی داشته است که یک تهیه کننده‌ی پیشکسوت رادیو این امر را ناشی از انعطاف صدای این گوینده می‌داند.

از فعالیت‌های او می‌توان به گویندگی در برنامه‌های فرهنگ مردم، کاروانی از شعر و موسیقی گل‌های تازه و بعدها برنامه‌های مجله صبحگاهی و علم و زندگی اشاره کرد.

گفتنی است این برنامه هرروز ساعت۸:۳۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز