نویسنده فرانسوی برنده جایزه آسترید لیندگرن سال ۲۰۲۱

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۰۲:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۵۵۹
نویسنده فرانسوی برنده جایزه آسترید لیندگرن سال ۲۰۲۱
ژان کلود مورلوا، نویسنده‌ فرانسوی، برگزیده جایزه آسترید لیندگرن سال ۲۰۲۱، یکی از مهم‌ترین جوایز جهانی ادبیات کودک و نوجوان شد.

به گزارش برنا، ژان کلود مورلوا تا انتشار داستان «صورت زخمی» در سال ۱۹۹۸ وارد عرصه‌ ادبیات کودک نشده بود. این کتاب با موفقیت کامل روبه‌رو و انگیزه‌ای شد تا او خودش را تمام‌وقت، وقف نوشتن برای کودکان کند. وی به گفتن قصه‌های ماجراجویانه علاقه‌مند است و برای نگارش آثارش جادو، داستان علمی و حکایت را در هم می‌آمیزد. مورلوا آثارش را که تاکنون بیش از ٣٠ کتاب بوده و به ٢٠ زبان ترجمه شده را بر بستری از دانش، افسانه‌ها و قصه‌های عامیانه می‌سازد و با برداشتی جدید روایت‌های خودش را پدید می‌آورد. زبان نوشتاری او نیز بسیار موزون و آهنگین است. «رودخانه واژگون» و «کودک دریا» از دیگر آثار او در زمینه کودک و نوجوان به شمار می‌آید.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، از بزرگترین جایزه‌های جهانی ادبیات کودک و نوجوان است که از سوی دولت سوئد به مناسبت گرامی‌داشت آسترید لیندگرن، نویسنده محبوب سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی‌پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت‌بام» اهدا می‌شود. هدف از اهدای این جایزه تقویت سطح کیفی ادبیات کودک و نوجوان و ارتقای حقوق کودکان در جهان است که هرساله بیش از ۶۰ کشور از سراسر دنیا در این مسابقه شرکت می‌کنند.

سال گذشته جایزه ۴۰۰ هزار دلاری آسترید لیندگرن ـ به عنوان گران‌ترین جایزه ادبیات کودک جهان ـ به بیک هینا ۴۸ ساله رسید که یک خانم تصویرگر اهل کره جنوبی است. او علاوه بر حوزه فیلم‌های انیمیشن به دلیل ساخت مجسمه‌های مینیاتوری دست‌ساز و عکاسی از آنها برای استفاده در تصویرگری نیز شناخته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز