در برنامه «فرزانگان فرهنگ»؛

دختر ملک الشعرا بهار درباره علامه قزوینی صحبت می کند

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۰۷:۴۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۰۵۸۶
برنامه «فرزانگان فرهنگ»این هفته در گرامیداشت علامه قزوینی میزبان دختر ملک الشعرای بهار است.

به گزارش برنا، آیین گرامیداشت علامه میرزا محمد بن عبدالوهاب قزوینی در برنامه رادیویی فرزانگان فرهنگ، با حضور شاگردان علامه قزوینی و علاقه مندان علامه قزوینی ادامه دارد در این برنامه که سه شنبه ۱۷فروردین ماه از رادیو فرهنگ پخش می شود«چهرزاد بهار»،دختر گرامی شاعر ملی ایران ملک الشعرای بهار درباره نسبت های بین ملک الشعراء بهار و علامه قزوینی روشنگری می کند . 

معروف است که محمدتقی بهار غزل مشهور خود را در سوگ او سرود که مطلع آن چنین است:

از ملک ادب داعیه‌داران همه رفتند

شو بار سفر بند که یاران همه رفتند

اما خانم چهر زاد بهار نظر دیگری دارد که تفصیل این نظر را در این برنامه می توان شنید. 

همچنین در این برنامه دکتر احمد اخلاق آهن استاد دانشگاه جواهر  لعل نهرو از دهلی هندوستان در برنامه حضور خواهد یافت و از تاثیرات علامه محمد قزوینی در پژوهشهای ادبی در ادبیات فارسی مطالبی را بیان می کند.

مجموعه رادیویی «فرزانگان فرهنگ» برنامه‌ای است که به معرفی و بررسی زندگی بزرگان فرهنگ و ادب اختصاص دارد و در این سری از برنامه زندگی علمی ادبی و پژوهشی علامه محمد قزوینی در گفت‌وگو با خانواده و نزدیکان و رهروان ایشان مورد ارزیابی وکنکاش قرار می‌گیرد.

گوینده برنامه فرزانگان فرهنگ بهروز رضوی است و تهیه و تالیف این گنجینه پژوهشی را محمد حسینی باغسنگانی برعهده دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برنامه «با فرزانگان فرهنگ» را سه شنبه‌ها از ساعت ۱۶ از رادیو فرهنگ روی موج اف ام‌ردیف ۱۰۶ مگاهرتز دنبال کنند همچنین این برنامه در سامانه و آرشیو زمانی رادیو در سراسر جهان قابل شنیدن و دریافت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز