با حضور سوگل مشایخی؛

«خشت اول» فرهنگ در ادبیات ایران

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۰۷:۴۶:۰۹
کد خبر: ۱۱۶۹۳۸۷
یک جامعه شناس فرهنگی و رفتارشناس با حضور در برنامه «خشت اول» به بررسی ردپای فرهنگ در ادبیات فارسی می پردازد.

به گزارش برنا، برنامه رادیویی «خشت اول» شنبه ۴ اردیبهشت ماه ، با موضوع  ردپای فرهنگ در ادبیات فارسی  از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

در برنامه «خشت اول» ، با حضور سوگل مشایخی ( جامعه شناس فرهنگی و رفتار شناس) در این برنامه به فرهنگ در شعر و ادب فارسی می پردازد .

با مطالعه سرگذشت جوامع و ملل و علل پیروزی و پیشرفت یا شکست و پسرفت به وضوح به این نکته می‌رسیم که رد پای فرهنگ، اصالت فرهنگی، توجه به امور و اصول سازنده و نگهدارنده فرهنگ و توجه حاکمان، زمامداران، مسئولان و دست‌اندرکاران در هر دوره بر امور جوامع اثر داشته است و تلاش وصف ناپذیر بزرگان عرصه فرهنگ و ادب همواره در جهت زنده نگهداشتن و ماندگاری این مهم و رساندن آن به دست آیندگان بوده، چراکه آنان معتقد بوده و هستند که هویت فرهنگی، نوع گفتار، منش، رفتار، کردار و آئین زندگی یک ملت است بعدهامین منظور در برنامه « خشت اول» ردپای فرهنگ در ادبیات فارسی توسط دکتر سوگل مشایخی توضیح داده می شود.

برنامه «خشت اول» در گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به نویسندگی و تهیه کنندگی «مریم یوسفی پور» و اجرای «فاطمه امجدیان» هر شنبه ساعت۱۲ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

 

نظر شما