همزمان با اجلاس مجازی برودکست دیجیتال ABU؛

۷ سخنران معاونت توسعه و فناوری رسانه برخط شدند

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۳:۲۸:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۹۶۹۲
۷ سخنران معاونت توسعه و فناوری رسانه برخط شدند
برای نخستین بار از زمان عضویت سازمان صدا و سیما در اتحادیه ABU تعداد 7 سخنران از سازمان موفق به حضور و ارائه سخنرانی در اجلاس برودکست دیجیتال شدند.

به گزارش  برنا، اتحادیه برودکسترهای آسیا و اقیانوسیه (ABU) سازمانی غیردولتی و غیر انتفاعی است که در سال 1964 میلادی تأسیس شده است و یکی از بزرگترین اتحادیه‌های رادیو تلویزیونی در جهان به شمار می رود که هم ­اکنون دارای 260 عضو از 70 کشور جهان است و طیف گسترده‌ای از خدمات فنی و آموزشی توسط این اتحادیه به اعضای آن ارائه می‌شود. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز عضو این اتحادیه است که در چند سال اخیر به یکی از فعال ترین اعضای این اتحادیه تبدیل شده است.

یکی از رویدادهای مهم این اتحادیه که هر ساله برگزار می‌شود، یک اجلاس برودکست دیجیتال-Digital Broadcasting Symposium (DBS)   - است که شامل کنفرانس، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه صنعتی به منظور ارائه آخرین فناوری‌ها، دستاوردها و خدمات صنعت رسانه از سراسر جهان است.

با توجه به همه گیری بیماری کرونا، اجلاس امسال DBS 2021 از تاریخ 16 تا 19 فروردین به صورت مجازی برگزار شد که در این دوره 53 سخنران از کشورهای گوناگون حضور داشتند و به ارائه مطالب علمی و فنی در حوزه فناوری‌های برودکست پرداختند.

در اجلاس مذکور تعداد 12 نشست تخصصی و یک نشست بحث و گفت وگوی فنی و سه کارگاه آموزشی برگزار شد که دوکارگاه آموزشی مربوط به رادیو دیجیتال و فناوری‌های DAB وDRM  وکارگاه سوم مربوط به Remote Editing بود.

در اجلاس امسال با برنامه ریزی‌هایی که از قبل انجام شده بود، اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی به نمایندگی از معاونت توسعه و فناوری رسانه حضور داشت. بر این اساس و با توجه به محورهای مهم اجلاس، تعدادی از کارشناسان برجسته اداره کل انتخاب شده و در این رویداد ثبت نام کردند که این اجلاس 7 عنوان و فرد  را برای سخنرانی پذیرفت.

بنا بر این گزارش، مریم صداقت با موضوعIntroducing a system for sending IP on DVB-T2 platform (OTT-B)، سیده ­نگین عیوقی با موضوعUse of Broadcast Technologies in Natural Crisis Management، محمد نوذری­پاک با موضوعHuman Body Movement Detection and Simulation Using Artificial Intelligence، امیر لکی زاده با موضوع A Deep learning-based method for voice conversion in Persian Language، محمدرضا حسن­آبادی با موضوع The object-based approach in Next Generation Audio (NGA)، سپیده غندالی با موضوع Future 6G Wireless Networks و همچنین محی­الدین مرادی با موضوعHDR Video Assessment Approaches در این اجلاس نشست تخصصی خود را ارائه کردند.

لازم به یاد آوری است که برای نخستین بار از زمان عضویت سازمان صدا و سیما در اتحادیه ABU این تعداد سخنران از سازمان موفق به حضور و ارائه سخنرانی در این اجلاس شده اند. علاوه بر تعداد بالای سخنران پذیرفته شده، تنوع و به روز بودن حوزه‌های فنی و عناوین ارائه شده نیز از دیگر نقاط برجسته حضور امسال سازمان به شمار می آید و نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت بالای علمی معاونت فناوری و توسعه رسانه در حوزه فناوری برودکست است.

شایان ذکر است، برای حضور موفق در اجلاس از مدتی قبل برنامه ریزی منسجمی در اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی انجام گرفته و همدلی و تلاش کارشناسان حتی در ایام تعطیلات نوروزی همراه با تمرکز بر علمی و به روز بودن محتوای ارائه‌ها، خوشبختانه منجر به نتیجه ای درخشان شد و برگ زرینی در تاریخ این اداره کل و نیز معاونت توسعه و فناوری سازمان را رقم زد.

 

نظر شما