به کوشش اداره کل هنرهای نمایشی رادیو؛

سه نمایش رادیویی در چهار شبکه/ انتخابات به نمایش رادیویی راه پیدا کرد

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۳:۴۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۶۹۷۰۹
سه نمایش رادیویی در چهار شبکه/ انتخابات به نمایش رادیویی راه پیدا کرد
سه مجموعه جدید نمایشی از شبکه‌های نمایش، ورزش، ایران و تهران صدا پخش می‌شوند.

به گزارش برنا، مجموعه «نامزدی»، «معلم ثانی» و «آشنای آسمان» این هفته از شبکه‌های رادیویی نمایش، ورزش، ایران و تهران پخش می‌شوند.

مجموعه نمایشی «نامزدی» با محوریت و موضوع انتخابات توسط مهرداد مهماندوست کارگردانی شده و روح الله نوری نویسندگی آن را برعهده دارد. این مجموعه رادیویی با هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو هر روز ساعت ۸:۱۵ از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن رادیو ورزش می‌رود.

نمایش «معلم ثانی» که این هفته ساعت ۲۲:۴۵ از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن رادیو ایران می‌رود، نوشته علیرضا غنچی فشکی و کارگردانی سعیده فرضی است.

«معلم ثانی» روایتی از زندگی ابونصر محمد فارابی ملقب به معلم ثانی از بزرگ‌ترین فلاسفه و دانشمندان ایرانی عصر طلایی اسلام است.

همچنین مجموعه نمایشی رادیویی «آشنای آسمان» که این هفته ساعت ۱:۰۰ بامداد از رادیو نمایش و ۱:۴۰ از رادیو تهران پخش می‌شود داریوش روحی نوشته است و فریدون محرابی کارگردانی آن را برعهده دارد.

این نمایش رادیویی به زندگی شهید حسن شفیع زاده در آغاز جنگ تحمیلی و محاصره آبادان می‌پردازد.

این مجموعه‌های رادیویی به تازگی و با تلاش نویسندگان، کارگردانان، تهیه‌‌کنندگان، صدابرداران و افکتورهای اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

 

نظر شما