اخبار مهم امروز گروه فرهنگ و هنر برنا

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۹:۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۷۱۴۲۶
اخبار مهم امروز گروه فرهنگ و هنر برنا
اخبار مهم امروز سه شنبه 7 اردیبهشت ماه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به این شرح است.

در پی انتشار مطالبی مبنی‌بر همکاری وی با ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری؛

چاوشی تکذیب کرد!

محسن چاوشی خواننده مطرح موسیقی پاپ در پی انتشار مطالبی مبنی‌بر همکاری وی با ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

به کارگردانی کاظم‌ ملایی و تهیه کنندگی سینا سعیدیان؛

گورکن ایرانی در آمریکا نامزد شد

فیلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم‌ ملایی و تهیه کنندگی سینا سعیدیان در جدیدترین حضور جهانی خود، نامزد دریافت جایزه‌ بهترین فیلم سینمایی در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی ریورساید آمریکا شد.

فقدان سریال طنز با رضا عطاران در تلویزیون پر شد؛

طرفداران رضا عطاران، مخاطبان خانه به دوش تلویزیون /ترش و شیرین ترین لحظات تلویزیون در ماه مبارک رمضان

یادداشت- مجتبی احمدی دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا.

معرفی کتاب؛

«میدان واشنگتن» یکی از رمان‌های محبوب هنری جیمز

هنری جیمز نویسنده‌ای آمریکایی - بریتانیایی بود. وی خالق آثاری همچون دیزی میلر، میدان واشنگتن و تصویر یک بانو است. او یکی از چهره‌های مهم ادبیات واقع‌گرایانه در قرن نوزدهم میلادی به‌شمار می‌رود.

به مناسبت دومین جایزه اسکار بازیگر محبوب بریتانیایی؛

درخشش دنباله‌دار آنتونی هاپکینز، از هیولایی چون هانیبال لکتر تا آنتونی درمانده «پدر»

بازیگران بزرگی را می‌توان نام برد که در تاریخ سینما جوایز متعددی کسب کرده‌اند یا حتی موفق به کسب جایزه‌ای نشده‌اند اما شاید بازیگران بسیار کمتری را بتوان نام برد که در همه دوران حضورشان در مقابل دوربین مورد تحسین منتقدان، جشنواره‌ها، مخاطبان و سینماگران باشند. آنتونی هاپکینز از جمله این بازیگران است، بازیگری که با اولین تجربه سینمایی‌اش تحسین همگان را برانگیخت و همچنان با تجربه‌ای به اندازه نزدیک به شش دهه حضور در مقابل دوربین می‌تواند جوایز معتبر جهانی را درو کند و با هر بار ایفای نقش در یک فیلم سینمایی مورد تحسین قرار بگیرد.

پرواز همای:

همه سلبریتی هایی که مجری شده اند ماندگار نیستند/امروزه همه به سراغ کار اجرا می روند/من هیچ وقت مجری نخواهم شد!

پرواز همای خواننده پر طرفدار موسیقی سنتی کشورمان در خصوص چند و چون خوانندگانی که به اجرا و مجری گری در تلویزیون و شبکه های نمایش خانگی روی می آورند با خبرنگار برنا گفت و گو کرد که به شرح زیر است.

کامران قدکچیان:

کمدی‌های سطحی و مبتذل به سلیقه سینمایی جامعه آسیب زده است

کامران قدکچیان کارگردان با سابقه سینما با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر اکثر آثار کمدی بسیار سطحی و ضعیف بودند تأکید کرد که این آثار به سلیقه سینمایی جامعه آسیبی جدی وارد کرده که همین مسئله دلیل فروش بالای این فیلم‌ها است.

گیتی قاسمی:

ای‌کاش دست نویسنده‌ها برای خلق کاراکتر متفاوتی از زن‌ باز باشد!/در روزگار کرونا پیشنهاد کاری بیشتری داشتم!

گیتی قاسمی بازیگر این روزهای سریال سیاوش معتقد است: دوست دارم زن‌ها درسینمای ایران کاراکترهای متفاوت‌تر و واقعی‌تری را ایفا کند و دست نویسنده را برای خلق کاراکتر زن به‌صورت واقعی بیشتر باز بگذارند تا بتوانیم جلوهای بیشتری از کاراکتر یک زن ببینیم.

سریالی به کارگردانی مجتبی راعی؛

«جشن سربرون» به خاوران رسید

فیلمبرداری سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان که در مرکز سیمافیلم تهیه‌ می‌شود، به خاوران رسید.

خواننده مطرح مهمان «همرفیق» شهاب حسینی

این هفته علیرضا عصار مهمان برنامه «همرفیق» خواهد بود.

پشت صحنه «گردنگیر» پولاد کیمیایی / ببینید

پولاد کیمیایی ویدئویی از پشت صحنه فیلم سینمایی «گردنگیر» در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

نسخه هالیوودی «یک دور دیگر» ساخته می‌شود؟

پس از موفقیت فیلم «دور دیگر» در اسکار سال 2021 خبرهایی درباره احتمال ساخت نسخه هالیوودی این فیلم سینمایی مطرح است.

سردبیر «Lifestyle» نوشت:

«زنگ تفریح»؛ یک غافل‌گیری تمام‌عیار

یاکوب بِیکر سردبیر «Lifestyle» در حاشیه بیستمین جشنواره دانشجویی «Reality Bytes» در آمریکا به تحسین «زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد پرداخت.

کاهش چشمگیر میزان مخاطبان اسکار

نود و سومین دوره جوایز اسکار که به صورت زنده از دو سالن دالبی تیه‌تر و یونین استیشن در لس آنجلس و از شبکه ABC پخش شد، کمترین میزان بیننده را به ثبت رساند.

نویسنده مشهور طنز هالیوود درگذشت

کان که دو بار نامزد دریافت جایزه WGA شده بود، از سال ۱۹۶۷ تا ۷۲، ۱۵ قسمت از سریال«جادو شده» را با بازی الیزابت مونتگومری و ۱۶ قسمت از کارتون سوپر دوستان را در سال ۱۹۷۳ نوشت.

همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان؛

«قرار آسمانی» در آستانه ولادت امام حسن (ع) از صفات ایشان می گوید

همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) رادیو ایران در برنامه های ،«قرار آسمانی»،«دور عاشقان»، «به افق نور» و «ایرانشهر» به این موضوع می پردازد.

تداوم روند بیمه اعضای خانه موسیقی در دوران کرونا

واحد بیمه و عضویت خانه موسیقی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، روند بیمه اعضای این نهاد در دوران کرونا مانند سال‌های گذشته وقفه‌ای نداشته و به طور مستمر ادامه دارد.

نمایش «هجده سالگی» آماده اجرا در تئاتر شهرزاد می‌شود

نمایش «هجده سالگی» طرحی از محمد کرمی و نوشته محسن میرزاخانی و محمد کرمی و قصه ای از جنس کودکان کار است که به بیان احساسات گروهی می‌پردازد که درحد فاصل میان سکوت تا فریاد، آرامش تا خشم و شادی تا اشک به گونه‌ای دراماتیک در می‌ مانند و مسیر رویا تا کابوس را در گذشته ذهن خود طوری طی می‌کنند که گویی همه آنچه به عنوان خاطره در میان گذاشته می‌شود، رویایی است شیرین در مختصات کابوسی ابدی.

نظر شما