آزادی: به جای کلاس‌های آنلاین بهتر است هنرجوها کتاب بخوانند

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۰۵:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲۰۲۶
آزادی: به جای کلاس‌های آنلاین بهتر است هنرجوها کتاب بخوانند
غلامرضا آزادی با اشاره به اینکه کلاس‌های آنلاین نمی‌تواند هیچ کارکرد مثبتی برای هنرجوها داشته باشد تأکید کرد در کلاس‌های آنلاین استاد فقط فرمول آموزش می‌دهد و بهتر است به جای آن هنرجوها کتاب بخوانند و فرمول‌ها را بیاموزند.

غلامرضا آزادی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: من آموزش هنر به صورت آنلاین را قبول ندارم و اگر قرار است هنرجوی سینما به صورت آنلاین توسط استاد آموزش ببیند بهتر است کتاب بخواند چراکه آموزش سینما تنها از طریق استاد به صورت حضوری امکان‌پذیر است.

آزادی خاطرنشان کرد: کسی که مباحث سینمایی آموزش می‌دهد در کلاس با بازخوردی که از هنرجوها دریافت می‌کند می‌تواند درباره اینکه چه موضوعاتی را مطرح کند و چه چیزهایی به هنرجو بگوید تصمیم بگیرد و در تعامل بین استاد و هنرجو اتفاقاتی رخ می‌دهد که می‌توان آن را آموزشی اصولی و صحیح دانست اما در کلاس آنلاین این تعامل وجود ندارد و استاد فقط باید فرمول‌ها را بگوید که همین فرمول‌ها در کتاب هم هست و می‌توانند آن را بخوانند.

او افزود: در کلاس‌های آنلاین هیچ حسی بین استاد و هنرجو وجود ندارد و همه چیز با فیلتری به نام دنیای دیجیتال روبرو است که نمی‌تواند جوابگوی نیازهای کلاس‌های آموزشی باشد. در همه جای دنیا با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا اتفاقی موقتی بود راهکارهایی برای روزهای شیوع آن در نظر گرفتند اما می‌بینیم که این کشورها کم‌کم با راهکارهایی چون واکسیناسیون به همان روزهای قبل برمی‌گردند و کلاس‌ها به مرور به صورت حضوری برگزار می‌شوند اما در کشور ما همچنان باید درباره کلاس‌های آنلاین صحبت کنیم و معضلات آن را مورد بررسی قرار دهیم.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهاراتش گفت: رهایی دیر هنگام از شیوع ویروس کرونا در همین حوزه تدریس آنلاین می‌تواند برای ما فاجعه‌ساز باشد و در آینده با نسلی روبرو باشیم که تنها فرمول و مباحث تئوریک را می‌داند و هیچ کار عملی انجام نداده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سفر بخیر» تأکید کرد: البته سینمای ما در حال حاضر هم وضعیت خوبی ندارد و این شرایط سال‌هاست که در کشور ما حکمفرماست. سینماگران جوان بسیاری را می‌توانید ببینید که هیچ تجربه عملی ندارند و از سینما هیچ نمی‌دانند اما با پول و رانت وارد این عرصه شده‌اند و فیلم می‌سازند و این در حالی است که سینماگران پیشکسوت، باتجربه و با سواد بسیاری هستند که متأسفانه خانه‌نشین شده‌اند و سال‌ها کار نمی‌کنند.

آزادی در پایان اظهار داشت: آموزش حضوری قطعاً نتیجه‌ بخش‌تر از آموزش آنلاین است و در مکتب استاد شاگردی شرایطی فراهم است که می‌توان به فرا گرفتن مسائل آموزشی بیشتری از سوی هنرجوها امیدوار بود. من همچنان به برگزاری کلاس‌های آنلاین تن نداده‌ام و اعتقادی به آن ندارم و به نظرم بهتر است منتظر بمانیم و از مسئولان بخواهیم که برای جان ما ارزش قائل باشند و با تمهیدات لازم در راستای ریشه‌کن کردن ویروس کرونا در کشور اقدام کنند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز