تسلیت مدیر رادیو فرهنگ در پی درگذشت نویسنده بوشهری

۱۴۰۰/۰۲/۱۰ - ۰۹:۳۹:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۲۴۹۳
تسلیت مدیر رادیو فرهنگ در پی درگذشت نویسنده بوشهری
مدیر شبکه رادیویی فرهنگ طی پیامی درگذشت استاد فرزانه دکتر اله کرم لیراوی موسی فرهنگستان هندیجان را تسلیت گفت.

به گزارش برنا؛ علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ  در  پیامی درگذشت مرحوم  دکتر اله کرم لیراوی از پژوهشگران و نویسندگان متعهد، خلاق و برجسته ،موسی و بنیانگذار فرهنگستان هندیجان  را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت استاد فرزانه مرحوم اله کرم لیراوی، پژوهشگر و نویسنده متعهد، خلاق و برجسته و موسس و بنیانگذار فرهنگستان هندیجان و فرهنگ پژوه موجب تأسف و تأثر گردید.

مرحوم اله کرم لیراوی علاوه بر تدریس در  اموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های استان  بوشهر، صاحب تألیفات بسیاری در حوزه تاریخ و فرهنگ‌ این استان بودند ، آثار قلمی و ادبی و پژوهشی ایشان برای همیشه زینت‌بخش گنجینه  تاریخ وفرهنگ و ادبیات کشورمان خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را به جامعه فرهنگی و ادبی کشور و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفته و برای روح بلند آن فقید سعید رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

گفتنی است ؛الله کرم لیراوی که از ده روز پیش بر اثر کرونا در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری بود ، صبح امروز (پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰)دار فانی را وداع گفت.

از جمله آثار این مؤلف و فعال فرهنگی، می‌توان به کتاب‌های راهنماى جامع متون اسلامى، گویش و ادبیات فرهنگ مردم دیلم و لیراوى, فرهنگیاران و فرهنگ مردم ، شاهنامه سرایی و شاهنامه خوانی در جنوب، خورشید آفرین و فلک ناز و ... اشاره کرد.

رادیو فرهنگ‌،ضایعه درگذشت این نویسنده و پژوهشگر  را به خانواده گرانقدر ایشان و اهالی فرهنگ استان تسلیت می‌گوید.

نظر شما