در شب هفدهم ماه مبارک رمضان رخ داد؛

«جشن رمضان» روایتگر زندگی پر فراز و نشیب دو قهرمان

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۰:۳۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۷۲۸۵۱
«جشن رمضان» روایتگر زندگی پر فراز و نشیب دو قهرمان
هفدهمین قسمت از جشن رمضان ۱۴۰۰ با قصه هایی جذاب از شبکه پنج سیما پخش شد.

به گزارش برنا، هفدهمین قسمت از قدیمی ترین ویژه برنامه رمضانی شبکه پنج سیما، قصه ای متفاوت از یک قهرمان جوان را برای بیننده ها روایت کرد.

این برنامه قصد دارد همانند سال های گذشته، جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی آفرینی و شادی بخشی را به جامعه منتقل کند، از این رو هر شب میزبان مهمان های متفاوت از اقصی نقاط ایران است که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.

در هفدهمین شب از ماه مبارک رمضان، زینب پورابراهیم و بابک افرا در بخش اول برنامه، میزبان سهیل حداد قهرمان ۲۴ ساله کیک بوکسینگ بودند.

حداد درباره زندگی پرفراز و نشیب خود گفت: ۱۲ ساله بودم که پدرم را از دست دادم. من بزرگترین فرزند پسر بودم به همین دلیل مسئولیت خانواده بر دوش من قرار گرفت.  در شهر کرج مستاجر بودیم، انرژی درونی من از اول زیاد بود، دوست داشتم این انرژی را در ورزش صرف کنم.

وی افزود: یک روز عموی من که کیک بوکسینگ کار میکرد مسابقه داشت، یک مشت به بینی حریفش زد و خون آمد؛ بعد از دیدن این صحنه به عمویم گفتم که من هم از فردا با تو به باشگاه می آیم. من همان سال قهرمان استان البرز و بعد از آن هم برای مسابقات کشوری دعوت شدم اما به خاطر برخی از مشکلات نتوانستم در اردوهای استان البرز شرکت کنم.

این ورزشکار جوان با بیان اینکه من فیلم های جکی جان را خیلی نگاه میکردم اظهار کرد: دوست داشتم پر زورتر از همه باشم و در مسابقات مقام کسب کنم. اما شرایط مالی اجازه نداد که وارد مسابقات کشوری شوم. ۱۷ ساله بودم که مقام کشوری کسب کردم. بعد از آن برای اردوی تیم ملی دعوت شدم اما وقتی فدراسیون گفت که ما بودجه نداریم و خودتان باید برای سفر هزینه کنید، کمی دلسرد شدم و به رشته حرفه ای که بتوانم خرج سفر را تامین کنم پناه بردم. البته در سن ۱۸ سالگی اصلا نمیدانستم ورزش حرفه ای چیست.

وی ادامه داد: با استاد هرمزی آشنا شدم. از آنجایی که من پشتوانه نداشتم، استاد هرمزی را بیشتر از خانواده خود می دیدم. او بیشتر از همه به من بها میداد، همیشه کنار من بود. یکسال تمرین کردم تا در مسابقات حرفه ای شرکت کنم، یک روز به استاد گفتم اگر صلاح میدانید من به مسابقات حرفه ای بروم زیرا نفع مالی آن برایم مهم بود و برد و باختش هم پول داشت اما او گفت کمی صبر کن.

 حداد تشریح کرد: ده روز نگذشته بود که تماس گرفت و گفت برای مسابقات آماده شو؛ خیلی خوشحال شدم، ۳ نفر بودیم که ۱۲ روز مانده  به مسابقات اسم مرا خط زدند، ناراحت شدم اما استاد گفت بدن تو آماده نیست. بعد از کلی ماجرا توانستم به مسابقات بروم و تنها کسی که در آن مسابقات پیروز شد من بودم. لحظه خداحافظی در منزل، برادر کوچکترم گفت که امیدوارم دست پر برگردی، این دعای او خیلی به من انرژی داد.

وی با بیان اینکه آخرین سفر من به چین بود افزود: چند وقت پیش چینی ها برای شرکت در مسابقات در وزن ۶۰ کیلوگرم درخواستی به من دادند که پولش خیلی خوب بود. من قبول کردم، آماده سفر شدم، در فرودگاه که بودم با من تماس گرفتند و خبر دادند که حال مادرم مساعد نیست.  از فرودگاه برگشتم،  ۳ روز دیگر مجدد بلیط گرفتم اما به محض اینکه به فرودگاه رسیدم یک نفر تماس گرفت و خبر فوت مادرم را داد. من مجدد برگشتم اما دیگر نه پولی داشتم که مراسم بگیرم نه کسی بود که به او تکیه کنم. در این دو سال که از فوت مادرم میگذرد استاد هرمزی خیلی به من کمک کرد.

این قهرمان کیک بوکسینگ درباره کاری که در روز شهادت حضرت علی (ع) در چین انجام داده بود توضیح داد: روز شهادت حضرت علی (ع) مسابقه داشتم و چینی ها را مجبور کردم که مداحی پخش کنند، ابتدا مخالفت کردند اما من گفتم که امروز روز شهادت امام ماست، آنها مجبور شدند که انجام دهند و من هم در آن مسابقات اول شدم.

وی ادامه داد: بعد از بازگشت از مسابقات بیکار بودم، به شهرداری رفتم و درخواست کار دادم، آنها هم به من لباس دادند و گفتند که باید خیابان ها را جارو کنی، ۴ ماه خیابان ها را جارو زدم تا اینکه شهردار متوجه شد و مرا جابجا کرد و الان در بخش سد معبر مشغول هستم.

حداد در پایان درباره آرزوی خود گفت: در پایین شهر امثال من سهیل حداد زیاد است، دوست دارم یک باشگاه داشته باشم و افراد مستعدی که پشتوانه ندارند را پرورش دهم.

در ادامه قاسم افشار خواننده پیشکسوت پاپ وارد استودیو شد.

افشار درباره آغاز فعالیت های خود گفت: از کودکی موسیقی را دوست داشتم، ۱۷ ساله بودم که موتورم را فروختم و با پول آن یک کیبورد خریدم. تا دو سال فقط نگاهش میکردم و بابت اینکه بلد نبودم با آن کار کنم گاهی حتی گریه می کردم. از همان سن تا الان خیلی زحمت کشیدم تا توانستم به اینجا برسم، خدا هم خیلی کمکم کرد.

این خواننده با بیان اینکه به دلیل آهنگ سنگین صدایم هیچوقت سنتی نخواندم اظهار کرد: اولین آهنگ من آی آدمها بود که خیلی مورد استقبال قرار گرفت.

گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز