معرفی کتاب؛

«یک گل سرخ برای امیلی» داستان کوتاهی به قلم ویلیام فاکنر

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۸۷۲۹
«یک گل سرخ برای امیلی» داستان کوتاهی به قلم ویلیام فاکنر
«یک گل سرخ برای امیلی» داستان کوتاهی است از ویلیام فاکنر که از بهترین داستان‌های این نویسنده برنده جایزه نوبل به حساب می‌آید.

به گزارش برنا، داستان کوتاه «یک گل سرخ برای امیلی» از ویلیام فاکنر اولین بار در 30 آپریل 1930 در مجله فوروم منتشر شد. این اولین داستان کوتاه فاکنر بود که در یک مجله به چاپ می‌رسید. داستان کوتاه «یگ گل سرخ برای امیلی» یکی از بهترین‌های داستان‌های ویلیام فاکنر است. در این داستان از غموض و پیچیدگی‌های داستان‌های دیگر فاکنر خبری نیست.

میس امیلی گریرسن، دختر یک خانواده متمول و بانفوذ پس از مرگ پدر تنها می شود؛ تنهایی او چنان است که ترحم همسایگان را برانگیخته است ؛ اما آنان تنها به جمله ای درباره او بسنده می کنند: "بیچاره امیلی ". امیلی با هیچ کس در ارتباط نیست ، جز نوکر پیر سیاهپوستی که معجونی از آشپز و باغبان است و در خانه او کار میکند. کلنل سارتوریس ، شهردار شهر، امیلی را از مالیات معاف کرده است و دلیل او برای این کارش ، بدهی شهرداری به پدر امیلی عنوان می شود. حتی بعدها جانشینان شهردار وقتی چنین قانونی) معافیت امیلی از پرداخت مالیات (را منسوخ می دانند و از امیلی مالیات طلب می کنند، او تنها به جمله ای بسنده می کند: "از کلنل سارتوریس بپرسید من در جفرسن از مالیات معافم ".

این جمله امیلی زمانی تعجب برانگیزتر می شود که معلوم شده است کلنل 10 سال پیش مرده است . امیلی در طول این مدت و حتی سالها پس از این هم از خانه خود بیرون نیامده و تنها خود را در خانه اش محبوس کرده است ؛ نه او چیزی از دیگران میداند و نه دیگران چیزی از او.میس امیلی پس از مرگ پدرش با هومربارون - کارگری که برای فرش کردن خیابان ها و پیاده روها به شهر آمده است - آشنا می شود و پس از مدتی که همگان فکر می کردند امیلی و هومر قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، هومر ناپدید می شود و دیگر کسی خبری از او نمی یابد. میس امیلی پس از این غیبت ، به داروخانه می رود و مرگ موشی می خرد؛.....

داستان کوتاه «یک گل سرخ برای امیلی» اثر ویلیام فاکنر به قلم نجف دریابندری ترجمه شده است که همراه با پنج داستان دیگر از این نویسنده به چاپ رسیده است.

بخشی از کتاب:

حالا که بایس بری برو . اما علتش را من نمی فهمم و هیچ وقت هم نمی خوام بفهمم . دیگه از من انتظار فهمیدنشو نداشته باش .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز