معرفی فیلم؛

«سامورایی» فیلمی متفاوت از سینمای موج نوی فرانسه

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۸۱۲
«سامورایی» فیلمی متفاوت از سینمای موج نوی فرانسه
سامورایی از فیلم‌های مطرح موج نوی فرانسه محصول ۱۹۶۷ به کارگردانی ژان-پیر ملویل است.

به گزارش برنا، آلن دلون، بازیگر مشهور فرانسوی، در اولین همکاری‌اش با ملویل (کارگردان مطرح موج نو) نقش قاتلی خونسرد را بازی می‌کند. قاتلی به نام جف کاستلو که فقط به‌خاطر پول آدم می‌کشد. صورت جذاب و سنگیِ دلون، که در حالت عادی هم بری از احساسات است، بهترین انتخاب برای ایفای نقش کاستلو است. فیلم اگرچه ویژگی‌های فیلم نوآر (فردی که به‌تنهایی به مقابله با سیستم برمی‌خیزد، سایه‌های تیره و نورپردازی نیمه‌تاریک) را دارد، ولی بیشتر در زمرهٔ فیلم‌های برخاسته از موج نوی فرانسه دسته‌بندی می‌شود.

ژان پیر- ملویل فیلمساز و کارگردان مشهور فرانسوی بود که از بزرگترین کارگردانان فرانسه شناخته می‌شود. او نامش را به دلیل علاقه به نویسندهٔ آمریکایی هرمان ملویل به «ملویل» تغییر داد.

ملویل دارای سبکی خاص بود. فیلم‌های او معمولاً کم دیالوگ همراه با سکانس‌های طولانی است و صدا کارکردِ دراماتیکی در آثارش دارد. او تبحر خاصی در فیلم‌های جنگی و نوآر داشت و از افراد تأثیرگذار بر موج نو فرانسه بود.

«سامورایی» یکی از تاثیرگذارترین آثار برای کارگردانان بزرگ سینما از جمله مارتین اسکورسیزی، کوئینتین تارانتینو، فرانسیس فورد کاپولا، جیم جارموش، دیوید فینچر، برناردو برتولوچی و برادران کوئن بوده است و راجر ایبرت منتقد مطرح این فیلم را جزو بهترین فیلم‌های تاریخ سینما می‌دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز