با حضور جمعی از هنرمندان، اساتید و علاقه مندان به حرفه‌ی نقاشی؛

گالری "نقاش شهر" در فرهنگستان هنر افتتاح شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۴۱۵
گالری نقاش شهر در فرهنگستان هنر افتتاح شد
گالری نقاشی استاد حسن نادرعلی "نقاش شهر" در فرهنگستان هنر افتتاح گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی مجمع شهرداران آسیایی؛ این نمایشگاه با حضور جمعی از هنرمندان، اساتید و علاقه مندان به حرفه‌ی نقاشی در تالار آسمان فرهنگستان هنر افتتاح گردید. میهمان ویژه مراسم افتتاحیه، استاد مجید مجیدی بودند.

امیر فواد محسنی معاون دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی در این راستا گفت: این نمایشگاه مرحله دوم نمایش آثار استاد "حسن نادرعلی" مقلب به "نقاش شهر" است که تا 13 خرداد ماه سال جاری برای عموم قابل بازدید است. مرحله اول این نمایشگاه که نقاشی از بناهای فاخر شهری بودند، در اواخر سال 99 در محل دبیرخانه مجمع به صورت اختصاصی ویژه سُفرا، رایزنان فرهنگی سفارت‌خانه‌ها و مدیران شهری-فرهنگی برپا شد که با استقبال کم نظیری روبرو گردید.   

وی افزود: بعد از برپایی اولین دوره این نمایشگاه، استقبال خوبی از برخی سازمان‌ها و نهادها داشتیم که بتوانیم با مشارکت و همکاری آنها، نسبت به توسعه دیپلماسی هنری اقدامات مشترکی صورت دهیم. که در این مرحله با برنامه ریزی صورت گرفته توانستیم این رویداد هنری-شهری را با همکاری فرهنگستان هنر برگزار نماییم.

محسنی ادامه داد: فرهنگستان هنر به عنوان ظرفیت بی بدیل و شناخته شده، نقش مهمی در معرفی آثار فاخر هنرمندان و ترویج فرهنگ هنرپروری در جامعه را دارد. از این رو خرسندیم که این نمایشگاه به میزبانی و مشارکت این مجموعه‌ی حرفه‌ای شکل گرفت.

معاون دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که ما در کنار ماموریت‌های تخصصی خود به عنوان یک سازمان بین‌المللی قرار داده‌ایم، توجه به "دیپلماسی عمومی" و ابزارهای آن است. بدون شک هنر، یکی از ابزارهای اثربخش در ارتقای روابط بین‌المللی و توسعه ظرفیت‌های مشترک است که می‌توان از آن به عنوان زبان مشترکی برای همه فرهنگ ها استفاده کرد. مفتخر هستیم که در مجمع شهرداران آسیایی، پذیرای اساتیدی چون آقای نادرعلی به عنوان "سفیران هنری" باشیم. به اعتقاد بنده، نقش سفیران هنری در تصویرسازی فرهنگ حاکم بر یک شهر و معرفی "سبک زندگی شهری" می‌تواند نافذتر از ده‌ها اجلاس و همایش باشد.

محسنی افزود: به عنوان مثال، بناها و المان‌های شهر یزد، معرف قدمت، توان و نبوغ مهندسی و مدیریت شهری زمان خود است که نقاشی از فضا و بناهای فاخر شهری؛ می‌تواند تصویری بهتر و روشن‌تر از ظرفیت‌های حقیقی یک شهر را به نمایش درآورد. ضمن اینکه به تصویر کشیدن و نقاشی از بناها، مفهوم "هویت شهری و فرهنگی" را دقیق‌تر نشان می‌دهد.

وی در انتها گفت: در حال برنامه‌ریزی برای مرحله سوم نمایش آثار "نقاش شهر" با هدف تقویت دیپلماسی هنری و ایجاد پیوندهای هنرِ شهری در کشور ترکیه هستیم که با رایزنی و استقبال صورت گرفته تحت عنوان پروژه "از اصفهان تا استانبول" در تابستان 1400 اجرا می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز