۵ مسابقه و ویژه برنامه انتخاباتی در سیمای مراکز استانی

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۵:۵۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۳۴۴۹
۵ مسابقه و ویژه برنامه انتخاباتی در سیمای مراکز استانی
پنج ویژه برنامه و مسابقه تلویزیونی با محوریت انتخابات در سیمای مراکز استانی صداوسیما تولید و از شبکه‌های مختلف استانی و سراسری پخش می‌شود.

به گزارش برنا، تولید و پخش پنج ویژه برنامه متمرکز با موضوع انتخاب و انتخابات، جزو برنامه‌های اصلی مراکز در این مدت بوده است.

نخستین برنامه «من ایرانی‌ام» است که در سیمای مرکز فارس تولید و از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود. موضوع این برنامه گفت‌وگوی ویژه با رأی اولی‌هاست.

در مرکز گیلان هم برنامه‌‌ای با عنوان «میز خدمت» ساخته می‌شود، برنامه‌ای در قالب طنز کوتاه شامل گفت‌وگوی یک مسئول با یک شهروند که به بیان مطالبات مردمی و چگونگی پاسخ دادن مسئول در چارچوب طنز تلخ و نقد اجتماعی در فضایی کاملا استودیویی و گرافیکی با ریز آیتم‌های جذاب بصری در واکنش به پرسش‌ها و پاسخ‌های شهروند و مسئول با استفاده از افکت‌های صوتی اختصاص دارد.

مرکز سمنان هم برای انتخابات امسال موشن‌گرافیک «توقف ممنوع» را تولید کرده است.

این مجموعه موشن‌گرافیک‌ها، موضوعات متنوع و مهم جامعه را دستمایه کار خود قرار داده‌اند و نقش و تاثیر انتخابات در آینده کشور و افزایش قدرت سیاسی، محور اصلی آنهاست ضمن اینکه حساسیت‌های رسانه‌ای را با هدف شورآفرینی برای افزایش حضور آگاهانه آحاد مختلف جامعه ملاک و معیار قرار داده و در چارچوب‌های از پیش تدوین شده تولید می‌شوند.

در صدا و سیمای مرکز آبادان، مسابقه‌‌ای تلویزیونی به شیوه پیامکی تولید می‌شود که از شبکه‌های مختلف استانی و سراسری پخش شده و عموم هم وطنان می‌توانند در آن شرکت کنند.

این مسابقه «6+13» نام دارد و علاوه بر ماهیت اصلی آن یعنی اجرای مسابقه، بخش‌های دیگری هم در آن گنجانده شده است.

برنامه با ترکیبی از المان‌های معرف اقصی نقاط کشور در قالبی گرافیکی شروع می‌شود و در ادامه با پخش نریشن اطلاعاتی در ارتباط با انتخابات ،سواد رسانه‌ای و سایر اطلاعات مرتبط با فضای انتخاباتی با لحنی ساده و روان، ترجیحا با ظرفیت نمایشی ارائه می‌شود؛ در ادامه سوال برنامه متناسب با اطلاعاتی که در نریشن ابتدایی پخش شده مطرح و برای پاسخ مخاطبان سامانه پیامکی که به صورتی گرافیکی و جذاب طراحی شده به نمایش در می‌آید و در انتها هم پاسخ صحیح و برندگان مسابقه قبلی اعلام می‌شود.

گفتنی است این برنامه با شکل و گرافیکی دیگر، برای پخش از رادیونمای استان‌ها هم تولید می‌شود.

نکته حائز اهمیت در این بین، افزایش چشمگیر تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقه طی چند روز نخست پخش آن است به طوری که میانگین ارسال پیامک از حدود 3 هزار مورد در دو برنامه اول، به بیش از 9 هزار مورد در برنامه‌های بعدی رسیده است.

«برگ برنده» عنوان مسابقه تلویزیونی دیگری است که با محوریت انتخابات و در سیمای مرکز گلستان تولید می‌شود.

این مسابقه در چهار مرحله بین دو خانواده طراحی شده است؛ در مرحله اول سه سوال در حد سوالات عمومی با رویکرد انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و بیانیه گام دوم مطرح می‌شود که بر اساس مدت زمان، سرعت و دقت پاسخ‌ها توسط داورها امتیاز بندی می‌شود؛ مرحله دوم دوبله برخی از فیلم‌های مرتبط با انتخابات (انتخاب اصلح، ضرورت شرکت در انتخابات، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و ...) است، مرحله سوم شناسایی عکس شخصیت‌های تاثیر گذار و مرحله چهارم هم مربوط به انتخاب شریک زندگی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز