معرفی مهمانان ویژه سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۰۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۴۹۳
معرفی مهمانان ویژه سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
هفت چهره معتبر سینمای جهان در قالب برگزاری کارگاه‌های تخصصی مهمان ویژه سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر خواهند بود.

به گزارش برنا، کارگاه‌های تخصصی جشنواره سی‌وهشتم به‌صورت مجازی میزبان حضور 7 چهره بین‌المللی خواهد بود.

زینپ آتاکان از ترکیه، فردریک میر از سوئیس، فرانتس رودنکیرشن از آلمان، فولکر شلوندورف از آلمان، کارن شاه‌‌نظرف از روسیه، ژاکو ون دورمال از بلژیک و استفان واربک از ایرلند شمالی هفت سینماگری هستند که در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مهمان جشنواره سی‌وهشتم می‌شوند.

زینپ آتاکان از ترکیه، تهیه‌کننده باسابقه و پرکار در سینمای اروپاست که جایزه نخل طلای کن را برای تهیه‌کنندگی فیلم «خواب زمستانی» در کارنامه دارد.

فردریک میر، مدیر سینماتک سوئیس است و مسئولیت فدراسیون بین‌المللی آرشیو فیلم را برعهده دارد. یکی از بنیا‌ن‌گذاران باشگاه فیلم کوتاه «فانوس خیال» است.

فرانتس رودنکیرشن آلمانی مشاور مستقل فیلم‌نامه و از موسسان «حلقه فیلم‌نامه» در برلین است و با بخش استعدادهای جشنواره برلین همکاری دارد.

فولکر شلوندورف از چهره‌های تأثیرگذار در جریان شکل‌گیری سینمای نوین در آلمان محسوب می‌شود که برای فیلم «طبل حلبی» جوایز معتبر اسکار و نخل طلا را در کارنامه دارد.

کارن شاه‌‌نظرف، تهیه‌کننده و کارگردان سرشناس روس که حضور فعال در رویدادهای بین‌المللی دارد و تا امروز با دو فیلم «بند شماره 6» و «ببر سفید» نمایندگی روسیه در اسکار را داشته است.

ژاکو ون دورمال بلژیکی با اولین فیلم بلند خود «توتوی قهرمان» توانست جایزه دوربین طلای کن و بهترین فیلم  سزار را از آن خود کند. او با فیلم «روز هشتم» به شهرت جهانی رسید.

استفان واربک از ایرلند شمالی هم آهنگساز باسابقه‌ای است که تجربه همکاری با فیلم سینمایی «رستاخیز» احمدرضا درویش را در کارنامه خود دارد.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما