حاصل ایرانگردی هدی لزگی و گلنار فرنودی؛

معرفی عروس دره های آبی در «ایران»

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۷۲۵
معرفی عروس دره های آبی در «ایران»
معرفی عروس دره های آبی ایران و موزه های قم بخش های مختلف مجموعه مستند «ایران» شبکه پرس تی وی را تشکیل می دهد.

به گزارش برنا، برنامه این هفته «ایران» در بخش اول خود با گزارشگری گلنار فرنودی به معرفی تنگه رغز داراب به عنوان زیباترین تنگه آبی کشور می پردازد.

تنگه رغز در ۳۰ کیلومتری شمال ‌غربی شهر داراب و در نزدیکی روستای رغز قرار دارد و یکی از مناطق بکر طبیعت‌گردی ایران است. این تنگه به طول تقریبی چهار کیلومتر در امتداد شمال به جنوب از سرچشمه رغز تا دره جنوب، ۶۴ آبشار و ۱۰۰ حوضچه طبیعی را در خود جای داده است که تنها ۱۴ آبشار و آبگیر دره جنوبی مورد توجه عموم مردم و کوهنوردان بوده است و با رسیدن به آخرین آبشار دره جنوبی به ارتفاع ۳۵ متر، دره جنوبی به بن‌بست می‌رسد.

در بخش دوم  این قسمت از «ایران» به گزارشگری هدی لزگی نیز موزه های شهر قم به تصویر کشیده می شود. از جمله این موزه ها، موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) است که در سال 1314 افتتاح شده و بعد از گذشت 86 سال از افتتاحش، یکی از قدیمی ترین موزه‌های کشور است. موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در واقع دومین موزه عمومی کشور و تنها موزه تاریخی استان قم است. این موزه یکی از متنوع ترین موزه‌ های کشور محسوب می‌ شود و بالغ بر 5 هزار و 500 اثر در آن وجود دارد.

این قسمت از مجموعه مستند «ایران» یکشنبه 9 خرداد، ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00، سه شنبه ساعت 07:00، چهارشنبه ساعت 03:00، پنج شنبه ساعت 08:00 و 16:00و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می رود.

نظر شما