پاسخ دفتر موسیقی به اظهارات انتخاباتی یک برنامه رادیویی

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۲۲:۲۷:۴۳
کد خبر: ۱۱۸۵۸۴۶
پاسخ دفتر موسیقی به اظهارات انتخاباتی یک برنامه رادیویی
دفتر موسیقی به اظهارات انتخاباتی یک برنامه رادیویی پاسخ داد.

به گزارش برنا ؛ به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی انتشار مطلبی با عنوان روحانی با فرهنگ و هنر بیگانه بود روز شنبه (8 خردادماه 1400) به نقل از رضا مهدوی و در برنامه "گفتگوی فرهنگی" رادیو توضیحاتی ارائه شد که به شرح ذیل است:

«انتقاد از فعالیت‌ها با بیان عبارت های کلی،  با نقد مبتنی بر استدلال و اطلاعات و آمار با توجه به جریان فرهنگی و اجتماعی است، فاصله دارد. به عنوان مثال در بخشی از این مطلب عنوان شده است که جشنواره موسیقی فجر در این دوره دولتی تر شده در حالی که این جشنواره همیشه با حمایت دفتر موسیقی و مشارکت هنرمندان برگزار شده است. 

در چند سال اخیر اعضای هیات انتخاب آثار و گروههای جشنواره از هنرمندان و کارشناسان جوان حوزه موسیقی بوده اند و در دو دوره اخیر نیز آقای مهدوی به عنوان عضو هیات انتخاب آثار و گروهها و دبیر نشست های پژوهشی با جشنواره همکاری داشته است.

همچنین جوانان حوزه موسیقی در شوراها و داوری جشنواره موسیقی نواحی و جوان حضور و مشارکت داشته اند و در سه جشنواره موسیقی فجر، نواحی و جوان، حضور و اجرای هنرمندان جوان موسیقی افزایش یافته است. 

جشنواره موسیقی جوان که قبلا چند سال متوقف شده بود در این هشت سال مستمر ومنظم و هر دوره نسبت به دوره قبل با حضور بیشتر جوانان در حوزه موسیقی نواحی، دستگاهی و کلاسیک و مشارکت هنرمندان و استادان به عنوان هیات انتخاب و داوری ادامه یافت که بیانگر اهمیت جوانان است.

 تداوم فعالیت ارکسترهای سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران و استفاده از رهبران، نوازندگان و خوانندگان جوان در ارکستر، حمایت از تولید آثار موسیقی پژوهشی و حرفه ای و آثار هنرمندان جوان، افزایش هنرستان های هنرهای زیبا و موسیقی در کشور، حمایت از کنسرت های آنلاین با حضور گروههای موسیقی نواحی و دستگاهی نمونه هایی است که توجه به موسیقی و جوانان حوزه موسیقی را بیان می کند.

دغدغه حمایت از موسیقی ارزشمند که ریشه فرهنگی و هنری دارد، ضرورت است اما رسانه ملی در اینکه این موسیقی و به تعبیر آقای مهدوی موسیقی فاخر در جامعه کمرنگ شود، نقش موثری داشته است و هنر هنرمندان عزیز موسیقی از این رسانه دیده و شنیده نشده است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز