عضو شورای شهر تهران در پردیس چارسو مطرح کرد؛

«شهر» باید به جشنواره جهانی فجر متعهد باشد

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۲:۴۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۱۱۵
«شهر» باید به جشنواره جهانی فجر متعهد باشد
الهام فخاری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با حضور در پردیس سینمایی چارسو گفت: نهاد شهر و پایتخت باید به جشنواره جهانی فیلم فجر به عنوان یک سرمایه ملی و بین‌المللی متعهد باشد.

به گزارش برنا، الهام فخاری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران شنبه 8 خرداد با حضور در پردیس سینمایی چارسو با محمدمهدی عسگرپور دبیر جشنواره و جمعی از مدیران این رویداد دیدار کرد.

فخاری در حاشیه این دیدار در پاسخ به این که برگزاری جشنواره در شرایط کرونا برمبنای چه حمایت‌ها و تعاملات فرهنگی از سوی شهرداری برگزار شده است، گفت: در کنار شرایط خاصی که به دلیل محدودیت‌های کرونا ایجاد شده، ظرفیت‌هایی هم ایجاد شده است تا بتوانیم از آن‌ها در این وضعیت بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: در این محدودیت به نوآوری‌هایی نیز فکر شده است که یکی از موارد آن برای پیشبرد جشنواره، حضور برخی از مدیران عالی شهرداری در شورای سیاستگذاری این رویداد است. این امکان باعث شده است تا آن‌ها از جایگاه حقوقی خود به نفع جشنواره جهانی فیلم فجر استفاده کنند. نهاد شهر و پایتخت باید به جشنواره به عنوان یک سرمایه ملی و بین‌المللی متعهد باشد و به طور فعال ظاهر شود. در این راستا پیشنهاداتی مطرح شده است تا تفاهمی صورت بگیرد و نقش شورای شهر و شهرداری را در برگزاری هرچه بهتر جشنواره تثبیت کنیم.

فخاری درباره جزییات این تفاهم نامه و میزان ضمانت اجرایی آن با توجه به در پیش بودن انتخابات و امکان جابه‌جایی مدیران توضیح داد: اگر این تفاهمات روشن و ثبت شود، نقش مدیریت شهری در این موضوع مشخص می‌شود و کمتر تابع سلیقه و جابه‌جایی مدیران قرار می گیرد. نکته راهگشای دیگر که سهم پایتخت را در این رویداد بین‌المللی پررنگ‌تر می‌کند، مساله نهایی شدن کاخ جشنواره است که ظرفیت‌های تهران برای مشارکت در راه اندازی آن تاثیری تعیین‌کننده دارد. شورای شهر و شهرداری در این تفاهم و قطعی شدنش نقش دارند و با ثبت تفاهم‌نامه کاخ جشنواره نیز قطعی و نهایی می‌شود.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز