در بازدید از جشنواره مطرح شد؛

بیژن نوباوه: برگزاری جشنواره جهانی فجر در این شرایط یک موفقیت است

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۲۱:۴۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۶۳۹۲
بیژن نوباوه: برگزاری جشنواره جهانی فجر در این شرایط یک موفقیت است
بیژن نوباوه، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ضمن حضور در کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر، برگزاری این دوره از جشنواره در شرایط سخت کنونی را یک موفقیت عنوان کرد.

به گزارش برنا، بیژن نوباوه؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه تنی چند از اعضای این کمیسیون عصر امروز، یکشنبه 9 خرداد از جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کرد و به تماشای فیلم سینمایی «گیسوم» نشست.

او در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره، درباره این رویداد بیان کرد: از نظر ما جشنواره جهانی فیلم فجر دو موضوع مهم دارد که باید به آنها توجه شود. یکی تعداد فیلم‌هایی که در آن به نمایش درمی‌آید و دیگری محتوای آنها. با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام‌شده این آثار را بررسی می‌کنیم تا ببینیم نتیجه کار چه می‌شود و چقدر می‌توان از برگزاری چنین جشنواره‌ای به بهترین شکل استفاده کرد. در حقیقت، ما به نتایج برگزاری این رویداد خوش‌بینیم و امیدواریم که در این بررسی‌ها مشخص شود، این ایده که بخش ملی و بین‌المللی جشنواره فجر را از همه جدا کردند، نتیجه‌بخش بوده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس، در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: برخی از دوستان، نسبت به جدایی این دو بخش از جشنواره فجر نقد داشتند، درحالی‌که ما معتقدیم این موضوع بررسی کارشناسی می‌خواهد تا ببینیم مدل ادغام‌شده جشنواره فجر مناسب‌تر بود یا همین مدلی که در حال برگزاری است. برای رسیدن به پاسخ این سؤال، باید بخش‌های مختلف هر دو جشنواره بررسی شود تا در نهایت مشخص شود، نتیجه چیست و باتوجه به این‌که چند سال است که این جشنواره‌ها جداگانه برگزار می‌شوند، دیگر می‌توان به یک نتیجه کارشناسانه رسید. 

نوباوه در انتهای صحبت‌هایش با حمایت از برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در شرایط کنونی، اظهار داشت: در حال حاضر خیلی از رویدادها، مراسم و برنامه‌های مختلف برگزار می‌شوند و ایرادی ندارد که یک جشنواره مهم مثل جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شود. مهم این است که پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت شود، چون نمی‌توان رویدادی هنری را در این حد‌ و‌‌ اندازه متوقف کرد. اگر جشنواره‌های بین‌المللی را بتوانیم خوب و درست و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم، یک موفقیت به حساب می‌آید. 

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

نظر شما